sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:248

יכולתו לעלות לירושלים , לראות את האתרים 'העל שמימיים של ישועתנו , לשפוך בפועל את דמעותינו ולכבד את המקום שבו דרכו כפות רגליו של האדון / בשבועתו הנזירית . "" מאידך גיסא , בכתביו האחרים מדגיש אותו פטרוס את הערך הרוחני של עלייה לרגל לירושלים . כך , בכותבו ( בשנת ( 1146 למיודעו תיאובלד , אב מנזר קולומבה הקדוש בסנס , ( Sens ) שהודיעו על החלטתו לצאת לארץ הקודש , מצהיר פטרוס כי עלייה לרגל לקבר הקדוש תהיה רצויה בעיני האל , בה במידה שהעלייה לרגל של הנשים הקדושות לקברו של המשיח ביום הראשון של הפסחא היתה רצויה . 201 בדרשתו 'בשבח קבר האדון / שנועדה לעורר את התלהבותם של המאמינים לארץ הקודש ערב מסע הצלב השני , מדגיש פטרוס את חשיבות הקבר כאתר הקדוש ביותר לנצרות , קודש הקודשים שלה . " בחיבור אחר 'על אודות הנסים / תומך פטרוס באבירים שעלו לרגל לירושלים בבחינת מבוא לקבלתם את שבועת הנזירים . הוא מספר על אביר שמסר את סוסיו , בגדיו הטובים וכל כספו למנזר קליני ערב יציאתו כאביון לירושלים : לאחר ששב מארץ הקודש הוציא את ימיו במנזר 21 " . פטרוס מקבל , אפוא , את העלייה לרגל לירושלים כבעלת מעלה להדיוטות , אולם הוא שולל אותה שלילה מוחלטת לנזירים . במפתיע , הוא מגלה גישה אוהדת יותר כשמדובר בראשי מנזר כגון אותו תיאובלד מסן קולומבה . ואמנם נראה כי אבות מנזר שעלו לרגל נתקלו כהתנגדות נמרצת פחות מאשר נזירים מהשורה , והם היו רשאים לעלות לרגל בהסכמת האפיפיור או ראשי המסדרים שלהם . " 4 נ למשל , פונטיוס , ( Pontius ) אב מנור קליני , ( 1122-1109 ) התפטר מתפקידו הרם ויצא לירושלים , שם התכוון להוציא את ימיו ; אך הוא שב לאחר שנה וחצי ולבסוף לאחר ניסיון נפל לחזור למשרתו הקודמת , מת מוחרם בכלא ברומא " \( 1128 ) כך עלו לירושלים גם ג'פרי מפונטין לה בלנש ( Fountains les Blanches Geoffrey de ) ונורברט ממגדבורג , לימים מייסד המסדר ה _? ךמונסטךטנזי . " ההתנגדות לעלייה לרגל של נזירים מצאה את דרכה גם לתקנונים נזיריים ולחיבורים בעלי אופי דידאקטי המיועדים לנזירים . ברנרד מקלרוו , בפנותו בשנת 1147 לכל אבות המנזר של המסדר הציסטרציאני , איים בהטלת חרם , בשם האפיפיור , על נזירי המסדר והאחים ההדיוטות שיצטרפו למסע . 207 בשנת 1157 חוקקה האסיפה הכללית של המסדר הציסטרציאני חוק שעל פיו יועברו חברי המסדר שיצאו לירושלים למנזר אחר עם שובם " * . על פי פסיקה שיוחסה לעתים לאנ _^ לם מקנטרברי ולעתים לאב מנזר קליני , והמצוטטת על ידי גיבר קריספין , שבועה לעלות לרגל לירושלים או רומא מתבטלת על ידי כניסה למנזר , 'היות שאלה המקדישים את עצמם לאלוהים באופן חלקי רשאים לאחר מכן להקדיש את עצמם לאלוהים בשלמות ואינם חייבים בחלק מהשלם "" . ' סטפאן ממורה , ( Muret ) מייסד מסדר גראמון , ( Gramont ) אסר איסור מוחלט על נזיריו לצאת לירושלים או למקומות קדושים אחרים לשם תפילה , גם אם הוענקה להם רשות אב המנזר — הוא הגדיר רשות כזאת כעידוד הנזיר לצאת לדרכו לגיהינום " . 21 ) 11 שם , מס , 183 עמ' 2111 . 220 שם , מס' , 144 עמ' 202 . 359-358 פטרוס מקליני , דרשות , עמ' 204 Pctrus Venerabilis , De Miraculis . PL , 1 X 9 , col . 883 2113 . 254-232 סיברי , עמ' Abbot Pontius of ' Cluny ' , Snuli 2115 . 44-43 H . EJ . Cowdrey . 243 2 ( 16 _Greguriani , xi ( 1978 ) . pp . 233-243 ברנרד מקלרוו , ז , מס' , 56 עמי ; 148 קונסטכל , התנגדות , עמ' 7 . 141 ברנרד מקלרוו , ח , מס' , 544 עמ' '" . 512-511 י 66 cicnsis , ed . . 1 . Canivez , I , Louvain 1933 , no . 53 , p . Slcnuia _Capitulorum Generalium Ordinis _Cisier- "י ; 1 19 n . 3 . p . 123 monastique ' . 5 / u
יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help