sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:246

של מעלה יזכו לירושלים של מטה , והנבחרים למלכות השמיים הם לבדם יהיו מסוגלים להחזיק מעמד בירושלים של מטה ' " . רעיונות דומים מביע ראלף ניגר , שכתב לאחר נפילת ירושלים . אף על פי שאינו שולל כליל את חשיבות העלייה לרגל לירושלים , הוא טוען כי עלייה לרגל גשמית אין בה ערך אם לא תלווה בעלייה לרגל רוחנית , כלומר בחזרה בתשובה , הנמשלת בעיניו לעלייה לרגל לירושלים של מעלה , היא 'מךאה השלום' ; ( visio pads ) עלייה לרגל רוחנית כזאת תיתכן הן בבית פנימה והן בציבור , באמצעות מעשים טובים ורדיפת צדק . ראלף ניגר קורא למאמינים לחזור לירושלים ולבנותה על ידי חזרה בתשובה , כנאמר ; 'ירושלים הבנויה כעיר שדומ ה לה יחדו' ( תהלים קכב ג . _< מה התועלת , הוא שואל , בכך אם תיבנה מחדש ירושלים הארצית , אך בו בזמן תיהרס הקדושה שלנו י אם ארץ הקודש תשוחרר מהמוסלמים , ובו בזמן ישלוט הרוע של היעדר אמונה כתוך הנצרות פנימה ? שמירת טוהר האמונה בתוך הנצרות והמלחמה במינות חשובות , אפוא , מהמלחמה בכופרים ואף מהמלחמה למען ירושלים והארץ המובטחת . לפיכך , מסע צלב לשם כיבושה מחדש של ירושלים מנוגד לימשפט האלוהים' , ( iudicium dd ) בעוד שעלייה לרגל ל'מקום שבו עמדו רגליו' ושבו נולד , התחנך , התהלך , מת , נקבר , קם לתחייה , היה לרוח הקודש ועלה לשמיים , יש בה מן הטוב אם הצליין יטהר את עצמו תחילה ; ואולם מוטב ללכת בדרך האמונה , החסד והצדק מאשר לעלות לרגל לירושלים ו אם הצליין ייכשל בבניין ירושלים 'מראה השלום' בתוך עצמו פנימה , הרי לא יפיק כל תועלת מנסיעתו לבבואתה הארצית . י " - ואולם ההתנגדות החריפה ביותר לתפקידה של ירושלים של מטה בדרך המאמין לישועתו באה מקרב מנהיגיה הרוחניים של הנזירות האירופית , אשר גילו במהלך המאה הי"ב התנגדות נמרצת יותר מבעבר לעלייה לרגל של נזירים . עמדתם מדגישה את חשיבות אידיאל ה'יציבות' ( או : קביעות [ במקום המגורים , ( stabiiitas ) ([ ההשתייכות למנזר והציות ( obedientia ) בחיי הנזיר , וכן את חשיבות ההתנהגות הפנימית לעומת החיצונית . אם בתקופה הקודמת עדיין דגלה הנזירות באידיאל 'יציבות באמצעות עלייה לרגל' , ( stabiiitas in peregrinatione ) עתה המירה אותו באידיאל אחר י 'עלייה לרגל באמצעות יציבות' . ( peregrinatio in stabiiitate ) היעד הפך להיות רוחני במובהק ו את מקום אידיאל העלייה לרגל הגשמית תפס אידיאל העלייה לרגל הרוחנית הפנימית ו גישה זו שללה כליל את העלייה לרגל , ובכללה את העלייה לרגל לירושלים , כנוהג המנוגד לאידיאל הנזירי ' " . שניים ממנהיגי התנועה הנזירית המייצגים עמדה זו הם מי שפעלו רבות למען מסע צלב לירושלים , ברנרד מקלרוו ופטרוס מקליני . ברנרד מקלרוו , המטיף הראשי למסע הצלב השני ומחבר ' בשבחי האבירות החדשה' — חיבור שהוא בבחינת 'שבחי ירושלים של מטה' — כתב לבישוף לינקולן ( בשנת 1129 לערך ) בעניינו של צעיר בשם פיליפ , שהתעכב במנזר קלרוו בדרכו לירושלים ומצא שם את ייעודו ; הוא כבר חצה את הים הגדול ורחב הידיים ובהפליגו בהצלחה הגיע לחוף הנכסף וירד לנמל מבטחים . 1 אנרי מאלבנו , טור .. 151 '' ' - ' ראלף ניגר , עמ . 219-218 , 194 , 1 X 8-187 , 183-182 . 174 . 1 70-1 _& 7 , 147 , 93-42 סיברי . עב ו ' 7-9 _( ל _^\ _. i _^^ , Mcduu \ ul Snuhfi , IX 1 _lv-47 ) , / 0 J- / _M i ljlull . Dens nun vull : A Cnln . u / I heI hud _. ; 14 . , 'י 1 ראה . , t 1 y / , 1 . pp . . , _?^; ' pelennage au Moven Age , Revue _lusiuiiijut : pp . JJ-J > J , < . j . C _onM . ihle . ? _MoiuichiMiic u 1 . 111 I Xe elXI k ? Mock , . V / M
יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help