sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:245

הצלב למען ישועת נשמתו וכדי להתקבל לאחר מותו בירושלים השמימית . '" בתקופת גיוסה של אירופה למסע הצלב השלישי הציגו גם המשוררים את ההשתתפות בו כשער לירושלים האחרת . קריאתם למאמינים היתה לזנוח את בבל ולהילחם למען 'האיזור השמימי , ' 'המים של החיים ; ' באמצעות ההתגייסות למען ירושלים יזכו להתקבל לירושלים השמימית ' . •"" עם זאת , היו מי ששללו לחלוטין את ירושלים של מטה לעומת ירושלים של מעלה , שכן סברו כי ירושלים של מעלה קודמת ולפיכך היא היא השער לירושלים של מטה . אחרים , בעיקר מנהיגי התנועה הנזירית , הכירו אמנם בערך הרוחני של ירושלים כיעד הן לעלייה לרגל והן למסעי הצלב להדיוטות , אולם שללו ערך זה לחלוטין לגבי הנזירים . התנגדות מוחלטת לירושלים של מטה מופיעה , למשל , אצל הקאנון האוגוסטיני גרהו מרייכרסברג _, ( Gerho de Reichersberg ) שכתב בשנות השלושים והארבעים המוקדמות , וכינה את ירושלים 'עיר האלוהים , עיר הקודש 189 . ' בפירושו לספר תהלים הוא מתאר את מסע הצלב הראשון כהתגשמות הנאמר במזמור לג ו כיבוש ירושלים הוא ניצחון דגלו של ישו , ושחרור הקבר הקדוש הוא ניצחון שלא היה כמותר בכל הזמנים , שראוי לחגגו בשירת המזמור 'רנני ירושלים' ; Laetare Werusaiem ) על פי ישעיה סו , ( ששימש חלק מהליטורגיה של יום הראשון הרביעי של תקופת צום ארבעים הימים קודם לפסחא . לעומת זאת , בחיבורו הנודע ' על אודות חקר האנטיכריסטוס' ( שנתחבר כשנים , ( 1162-1161 הוא כולל 'קריאה נגד ירושלים הארצית' . ( inciamatio contra lemsaiem n _cttcr 5 לדבריו , ירושלים , שרצחה בעבר את נביאיה וסקלה באבנים את השלוחים אליה ( מתי כג , ( 37 רוצחת עתה את הנוצרים הנשלחים אליה והיא מלאה דם נוצרי . הוא משווה את תאוות הבצע של תושבי ירושלים לזו של יהודה איש קריות ו הלה מכר את האדון בשלושים מטבעות . ואילו תושבי ירושלים גרמו את מותם של אלפי נוצרים , שכן בשל תאוות הבצע שלהם קראו לנוצרי המערב לבוא למזרח . ירושלים האמיתית היא ירושלים של מעלה , ומקדש האלוהים האמיתי איננו זה שבהר המוריה , שישו קיללו , אלא הכנסייה '"" . העדפת ירושלים של מעלה על ירושלים של מטה מופיעה גם במסגרת התגובה לנפילת ירושלים ולכישלון מסע הצלב השלישי . הקרדינאל אנרי מאלבנו הטיף מטעם האפיפיורות למסע הצלב השלישי בצרפת ובגרמניה . אך בפרק האחרון של חיבורו 'על אודות עיר האלוהים העולה לרגל' ( הפרק נתחבר כנראה בשנת ( 1188 טען , ברוח הפרשנות הפאולינית של כתבי הקודש , כי קדושתה של ירושלים הארצית היא מדרגה נחותה , ורק מי שלא ניחן ככוח להתעלות היישר אל העיר השמימית נאחז בירושלים של מטה , כדי לראות דרכה ובסיועה את ירושלים של מעלה , היא קודש הקודשים האמיתי . ירושלים של מעלה קודמת לירושלים של מטה . זו האחרונה נפלה בשל אובדן ירושלים של מעלה , דהיינו , התרחקות הנצרות מן האלוהים 1 רק התחדשות האמונה , החזרה לאלוהים — כלומר , לירושלים של מעלה — יש בכוחה לגאול את העיר הארצית . רק השואפים באמת ובתמים לירושלים XVII . p . 509 Magnus de _Rcidicnsberg . Chronicon . MGH SS . w Cmciligat omnes' ( supra , n . 152 ); "Miror . cur / M 5 X 4 1 . 9 . 1-96 a la Ille croisade ' , _/) _OA . I ( IXXI ) . pp . 582-5 _K 4 ; p . ed . H . Hagenmeyer , 'Deux poesies latines relatives tepeat' ( supra , n . 156 ); 'Jerusalem civitas indita _" . Lihelli de Lite . III . pp . 314-320 . 330 , 374-37 _X Idem . LibellusdeInvestigatione Antichrist ! , MGH . _'"" 429-43 1 , _* Blitani _zelivto _mslBauisl ' XXXI V ) , / W
יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help