sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:244

הד לתעמולתו זו של ברנרד מקלרוו ניתן למצוא בשיר שנתחבר ערב מסע הצלב השני . המשורר האלמוני מתאר את ירושלים כ'שוק במחנה החופש ( libertas ) אשר העמיד מלך השמיים ! ' מי שרוצה לזכות בחיים , דהיינו , בישועה , חייב לצאת ולמהר לשם 17 ' ' . רעיון זה נקלט גם בתפיסת מסע הצלב השני על ידי משתתפיו . הם ראו בו עלייה לרגל לירושלים ולמען ירושלים , עלייה ששכרה ישועת נשמות . כך , למשל , סבור ארנולד מ _? שאבה ( Seschaves ) שנטל את הצלב בשנת 1147 מתוך דאגה לישועת נשמתו הוא ונשמות הוריו ™ . המלחמה למען ירושלים כשער למלכות השמיים , המתוארת כירושלים של מעלה , הפכה לנושא מרכזי כהטפה למסע הצלב השלישי . האפיפיור גרגוריוס השמיני כתב ב'שמועה הנוראה' כי אין אפשרות להגיע לירושלים השמימית ( ierusaiem superna ) אלא באמצעות מעשים טובים ודרך פיתויים רבים י את ההשתתפות במסע צלב לשם כיבושן מחדש של ארץ הקודש וירושלים תיאר כאחד האמצעים הנכונים ביותר וכהזדמנות לחזרה בתשובה — ולפיכך , כדרך לירושלים של מעלה . " * אחד מיורשיו על כס פטרוס הקדוש , אינוקנטיוס השלישי , בהטפתו למסע הצלב הרביעי , קרא בהשראת האיגרת אל הגלטיים להפוך את ירושלים הארצית משבויה לחופשייה , כמוה כירושלים השמימית ; כך שתושביה לא יחיו כעמק הבכא אלא יזכו להשתייך לעיר השמימית ; הלוחמים למען ממלכתו הארצית של המשיח ראויים לבוא למלכותו שבשמיים , לירושלים השמימית . " 12 פטרוס מבלואה , שהטיף למסע הצלב השלישי באנגליה , כתב כי מי שיעבדו למען ירושת המשיח וימנעו מעצמם ירושה בעולם הזה יזכו לירושה השמימית lsi . ( C 0 e 1 is haereditas ) ירושלים כ'קודש האדון' ( sanctum domini ) היא שער לחיים , לירושלים השמימית . בחיבורו על המרטיריום של רינו משטיון ( Reginald Passio ) מתייחס פטרוס לקורבנות נפילת ממלכת ירושלים כאל נבחרים אשר הועברו מירושלים הארצית אל השמימית . מטיף אחר למסע צלב זה , אנרי מאלבנו , סבר אמנם כי ירושלים של מעלה קודמת לוו של מטה בדרכו של הנוצרי לישועת נשמתו , אולם הכיר בהשתתפות במסע צלב כאמצעי בידי מעמד הלוחמים להגיע לירושלים של מעלה . ' * הד לרוח זו של ההטפה למסע צלב ניתן למצוא אצל כרוניסטים ומשוררים כאחד . כרוניסטן גרמני מפגאו ( Pegau ) הכריז בתגובתו לאובדן ארץ הקודש כי כל מי שנפלו בקרב או שנשבו — לדבריו , למעלה מחמישים אלף איש — נאספו כאזרחים על ידי ירושלים של מעלה * -. מחבר 'תולדות מסע הצלב של פרידריך הראשון' תיאר את הצלבנים הגרמניים היוצאים למסע הצלב השלישי כשואפים לירושלים , בבואת ירושלים השמימית . " * כרוניסטן גרמני אחר מספר כי הקיסר עצמו יצא למסע 179 _קימינה כוראנה , א , מס' , 46 עמ' ' _*" . 90 קונסטבל , כתבי זכויות , עמ' . 76 על תפיסת המסע כעלייה לרגל לקבר הארק ראה The Second Crusade as Seen by Annules Herbipolenses , mgh ss . xvi . p . 3 : G . Die _Bavern in ! _Morgenlande . Munchcn 1832 . p . 43 ; SR ( i , Hannover 1880 . pp . 82-83 : . 1 . von Hormayr . Chronica rcgia Coloniensiset coniinuutiones , MGH _qas VI 8 . 100 . ££ g ? Comitum ,- 181 Contemporaries' , Tra _
יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help