sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:242

מעלה היתה סמל הישועה בתפיסת בני התקופה . וכך הכריז סטפאן מנאובלן , ( Neubiens ) בצאתו למסע צלב בשנת , 1100 כי הוא רואה בצלב שנטל את סימן הישועה והוא עורך את מסעו למען עילוי נשמתו . "" כך גרסו גם כותבי קורותיו של מסע הצלב הראשון שכתבו לקראת סוף העשור הראשון של המאה הי"ב . בלדריק מדול מתאר את הדרך לירושלים כ'דרך לחיים , ' לחיי נצח ולישועה . העיר הגשמית היא לדבריו דיוקנה של ירושלים השמימית : העיר אשר אתם רואים היא סיבת כל מאמצינו . ירושלים זו היא דמות ( instar ) של ירושלים השמימית . ( Jerusalem Coelestis ) לעיר זו הצורה ( forma ) של זו שאליה אנו שואפים ... אכן , אם תיטיבו והעמיקו חשוב תיווכחו לדעת כי ירושלים זו שאתם רואים , שאליה באתם ושמולה אתם ניצבים , מגלמת ( praefigurat ) ומציגה את העיר השמימית . את זאת אמרו , לדברי בלדריק , לצלבנים ערב כיבושם את העיר . ' לא רק יעד הלחימה תואר בכפול , אלא אף הגמול . אךמאר מפואי , ( Adhemar de Puy ) הליגאט האפיפיור ופטריארך ירושלים , פנה במכתב מאנטיוכיה לבישופי המערב בינואר 1098 בשם 'אחים לירושלים השמימית' . ( consortium Caelestis iherusaiem ) דבריו משקפים מן הסתם דעה רווחת בין אנשי הכמורה שבמחנה כי הצלבנים יזכו לגמול כפול , בחיים ( כלומר , ישועה ) וכן בארץ זבת חלב ודבש . "" ב 11 בספטמבר אותה השנה קראו מנהיגי המסע לאפיפיור לבוא להצטרף אליהם ו'לפתוח למעננו את שערי שתי הירושלים 16 " . ' לאחר המסע כתב גילו ( Gilo ) באפוס שלו על מסע הצלב כי בהילחמם למען ירושלים נלחמו הצלבנים למען שתי המלכויות ושתי הירושלים ; כיבושה של ירושלים הארצית הכרחי לשם רכישת ירושלים השמימית , שם יחיו הצלבנים חיי נצח "" . אלברט מאאכן , וכמוהו גם כרוניסטים אחרים , מתארים חלום של פטרוס הנזיר , שבו נגלה לו ישו והודיע לו כי מי שיטהרו את המקומות הקדושים של ירושלים ויחזירו אליהם את הפולחן הנוצרי , אלה בעלי הייעוד והנבחרים — בפניהם ייפתחו שערי גן העדן . העיר הארצית היא לדברי אלברט 'שער למולדת השמימית' . ( Coelestis patriae parta ) נעלה יותר מלחימה למען ירושלים היה מות הלוחם בהילחמו עליה . בנאום קלרמון טען האפיפיור , על פי בלדריק מדול , כי 'יאה לכם למות עבור המשיח באותה העיר אשר בה מת המשיח עבורכם / י 17 - ראלף _מקאן ( Ralph de Caen ) מספר על חזון שראה אביר שנפל בדרך לירושלים והיה למרטיר . בחזונו ראה ארמון גדול ובו המון אדם ו נאמר לו כי זו ירושלים של מעלה ואלה הצלבנים שנהרגו למענה 17 ' . ויליאם ממלמסברי ( סמוך לשנת ( 1120 שם בפי אורכן השני בקלרמון את ההכרזה : ' הנופלים [ במסע הצלב ] ייכנסו לטרקלין גן העדן ואילו המנצחים יראו את קבר האדון . ' ! 166 ראה לעיל , סעיף , 3 הערה 167 . 126 בלדריק מדול . עמ' 16 s . 101-100 , 15 _האגנמאייר , מכתבים , מס' , ix עמי , 149-146 ובמיוחד עמ' 9 . 148 י " שם , מסי , xvn עמי 798 Fulco et Gilo . Historia Gestation vUw _nosrn _™ . 164 . ק 171 icmporis Hierosolymitana . RHC . HOcr , V , אלברט מאאכן , עמ' . 482 , 273 בקשר לחלומו של פטרוס הנזיר והתפוצה שלו ראה : a Blake-Morris , 2 Hermit ' ( supra . n . 46 ) , pp . 79-1 X 7 ר ' בלדריק מדול , עמ' . _Raduifus Cadomensis ( supra . n . 49 ) . pp . 680-6 x 1 ' ' . 15 על אותו האביר , אנסלם מריבמון 0 וו 0 _וח _0 י , _(^ שנהרג בערקה , ראה גם : . p . 731 Petrus Tudebodus ( supra . n . 13 ) . על רעיון המרטיריום בתקופת מסע הצלב הראשון ראה : 174 53 the FirstCrusade ' , Crusade-am / _tof / _emem . pp . 46- H . H .. I . Cowdrey . 'Martyrdom and ויליאם ממלמסברי , עמ' . 398

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help