sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:240

לעיר דרך 'שער דויד , ' עברו במצודת העיר , היא 'מגדל דויד , ' ומשם המשיכו ב'רחוב דויד' לכנסיית הקבר . תפיסה זו של ירושלים הצלבנית , שקדושתה נובעת הן מעברה המקראי והן מהיותה עיר חיי המשיח , השתנתה משנפלה העיר בידי צלאח אלדין . תגובת הנצרות לאובדן ירושלים התאפיינה , ראשית , בהתייחסות למאורע במונחים מקראיים וכן בתיאורו כאובדן העיר על ידי בני ישראל , אך האבידה לכשעצמה נתפסה מצד תוכנה הנוצרי . תגובתם של משוררים וטרובאדורים על נפילת ירושלים התמקדה בקבר האדון וכצלב הקדוש , שנגזלו , לדבריהם , באלימות על ידי עם זר " . מחבר השיר 'כפי שניבא דויד ברוחו' מתאר את חילול הקבר על ידי הסאראקנים וקורא ל'אלישע החדש' לצאת ולהחזיר לכנסייה את הצלב שאבד לה עתה '" . בךטר מאורליאן כתב שיר קינה על ירושלים בהשראת איכה א ד : 'דרכי ציון אבלות מבלי באי מועד , כל שעריה שוממין . ' ... הוא מקונן על בדידותו של הקבר , שאין עוד מי שיפקוד אותו ויבוא אל המקום שבו שתה המשיח את כוס התרעלה של הסבל ; הוא אבל על שהפלשתים שבו את הצלב הקדוש , הוא ארון ה' , ( archa Dei ) ארון הברית החדשה 1 M . ( archa novi foederis ) משורר אחר מקונן אף הוא בהשראת ספר איכה כי כל אוהבי ציון ברחו ממנה ורק זרים פוקדים עתה את הקבר הקדוש . 155 המשוררים מתארים את מי שזיהמו את מקום קודשו של הארון במדיינים , עמלקים , אדומים , כנענים ומצרים , ואת מי שנטלו את הצלב הקדוש , הוא ארון הברית , כפלשתים . ' תיאורי נפילת ירושלים מגלים התעלמות כמעט מוחלטת ממקומות קדושים אחרים בירושלים , מלבד הקבר הקדוש . יוצאים מכלל זה תיאורי הפראנקים תושבי הממלכה או בני המערב ששהו בארץ כצליינים או בצלבנים . הכרוניסטן האנגלי ךדולף מךיקטו ( Radulfde Diceto ) מביא בכרוניקה שלו את מכתבו של קונרד ממונפרה , אדון צור ולימים מלך ירושלים , שכתב בשנת 1188 לארכיבישוף קנטרברי ותיאר בפניו את גורלם של הקבר הקדוש , מקום לידתו של ישו בבית לחם ומקום קבר מרים בעמק יהושפט . ' המחבר האלמוני של ספר 'כיבוש ארץ הקודש , ' שנכתב לאחר חזרתו ממסע הצלב השלישי , מתייחס לאובדן קבר ישו כמקום תחייתו , וכן למקדש האדון , שהוא לדבריו 'בית אל , ' ל'מקדש שלמה' ולהר ציון . 15 * לאחר נפילתה , שבה אפוא ירושלים למה שהיתה לפני כיבושה במסע הצלב הראשון : עיר קבר ישו . אופיינית לכך תלונתו של אב מנזר של בונוואל , ( Bonneval ) בדושיח הדמיוני שלו עם הנרי השני מלך אנגליה , פרי עטו של פטרוס מבלואה : אין מי שישחרר את הצלב הקדוש של האדון , את הקבר הקדוש והמקדש שלו ומקומות אחרים שהאדון קידשם בנוכחותו הגופנית " . שחרור הצלב והקבר היה יעד מסע הצלב השלישי וכאשר חזר פיליפ אוגוסטוס לצרפת , 152 C ' rucifigat omnes , קרמינה _בוראנה , א , מס' , 47 עמ' Quod spiritu David' 153 . 92 , שם , מס' , 48 עמ' Iuxta Threnos Jeremiae ' , ed . 154 . 95 'Lugent Sion et Judea' , ibid .. no . 236 . p . 165 ; 156 ( 1895 ) , p . 164 'Venit iesus ' . Annalecla Hymnica Medii Aevi . XXI 155 Verse . Oxford 1959 , pp . 297-300 F . I . E . Raby , The Oxford Bookof Mediaeval Latin Berter of Orleans , Plange Sion et . Judaea ' , ibid ., XXXIII ( 1899 ) , no . Petrus Blesensis , Dialogus ( supra , n . 121 ) . p . 112 159 De Expugnalione ... ( supra , n . 108 ) , pp . 248 , 158 Stubbs , RS , 68 ,, London 1875 , p . 61 Radulfus de Diceto , Opera Hislorica , ed . W . , 157 Stuttgart 1965 , pp . 117-118 Minnesangs Friihling , ed . K . Lachmann _et al ., 319 ; Albrecht von Johansdorf , 'Die hinnen varn ' , 265 , p . 315 ; 'Miror , cur tepeat ' , ibid ., no . 267 , p .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help