sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:236

וצליינים כאחד . הצלבן סטפאן מנאובלן ( Neubiens ) הצהיר ב 15 ביוני 1100 על רצונו לצאת לירושלים , 'שם נראה המשיח כאדם ... כרי להעריץ את רגליו במקום שבו דרכו 126 . ' על פי עדותו של _סיז'ר ( Sugcr ) ביקש לואי השביעי מלך צרפת לצאת למסע הצלב השני 'כדי לראות את המקומות הברוכים של ירושלים 127 ; ' או , כדבריו של ריצ'רד מפואטיה : 'כדי לשהות בתור צליין ( peregrinus ) לצורך תפילה ( causa orationis ) בעיר הקודש ' * . ' לדברי פטרום מבלואה ( שכתב בשנים , ( 1189-1188 לאחר נפילת ירושלים , הביע הנרי השני מלך אנגליה את רצונו לצאת ל'שחרר את הארץ שבה דרכו כפות רגליו של האדון , שבה כיפר עלינו בלידתו ומותו ' - " . ' הוברט , בישוף סולסברי , ואנרי משמפאן עלו לירושלים ( בשנת ( 1192 'להעריץ במקום שבו דרכו רגליו של המשיח "" . ' חיבורי הצליינים ותיאורי עלייתם לרגל מגלים מוטיבציה דומה . יוחנן מווירצבורג עלה 1165 ) לערך , ( לדבריו , לשם ביקור באותם המקומות הנערצים ( loca venerabilia ) שנתקדשו על ידי המשיח , מושיע העולם , יחד עם אמו מרים וחבר תלמידיו , בנוכחותם "' . צליין אחר , תיאודוריך , שעלה לירושלים כעשור לאחר מכן ( בשנת 1174 לערך , ( מציין בהקדמה לחיבורו 'על אודות המקומות הקדושים' כי הוא מתעתד לספר בחיבור זה על 'אותם המקומות הקדושים שבהם התגלה מושיענו בגשמיותו " . ' כתיאורי ירושלים של הצליינים במהלך המאה הי"ב עובר מוקד ההתעניינות מקבר ישו אל ירושלים כעיר של חיי ישו בכללותם . תיאורו של צליין אלמוני , שכתב בין השנים , 1105-1093 בסמוך לכיבוש העיר , 'על אודות מיקומה של העיר ירושלים' , ( Qualiiersita est Civitas Jerusalem ) מעמיד את 'מקדש קבר האדון' במרכז העיר מבחינה רוחנית וגיאוגראפית גם יחד . אתרים קדושים אחרים , כולל גולגותא , מתוארים כולם ביחס למיקומו המרכזי של הקבר '" . גם גישתו של הצליין האנגלו סקסי זיוול ף , ( Saewuif ) ששהה בירושלים בשנים 1103-1102 לערך . לדבריו , עלה לירושלים כדי להתפלל במקום קבר האדון ' כאשר הגיעו הוא וחבריו למסע לעיר הקודש ונכנסו אליה דרך שער דויד ( שער יפו , ( נשאו אותם רגליהם היישר למקום הקבר . " המפנה חל בעשור השלישי של המאה , ובמהלכה מתרבים ומתרחבים התיאורים הקשורים בחייו המוקדמים של ישו — ימי ילדותו ונעוריו . רורגו rncr er , ( Rorgo Fretdius ) מי ששימש כק ? לאנוס של כנסיית מרים בנצרת , כתב ( בשנים ( 1132-1128 חיבור על 'המקומות הקדושים של הארץ המובטחת ; ' חיבור זה זכה לנוסחים מאוחרים יותר באירופה . ( 1148 , 1137 ) פרטלוס פותח את תיאור ירושלים בהר המוריה . את מקום הגולגותא הוא מתאר כמקום צליבתו ותחייתו של ישו , אך אין הוא מתייחס כלל למקום הקבר . ירושלים שלו היא עיר ילדותו וחייו של ישו בכללותם . הוא מציין את מקום 'המקדש' בהר הבית , דהיינו , את כנסיית 'מקדש האדון' _^) _והסס , ( tempium כמקום שבו נימול ישו ביום השמיני להיוולדו וכמקום הצגתו במקדש על ידי אמו מרים ; כמקום שממנו גירש את Recueil des Charles de I'Abbaye de Cluny , ed . A . 126 לא The _Suger , HisloireduRoi Louis VU , ed . A . Molinicr , 127 Bernard & A . Bruel , V , Paris 1844 , no . 3737 , p . ; Crusade and Settlement . pp . 94-1 ( 11 Crusade of King Louis VII : A Reconsideration' , Paris 1887 , pp . 158 ; 160-161 ; a . Grabois , קונסטבל , כתבי זכויות , עמ' . 83 . 80 416 Ricardus Pictaviensis , Chronicon , RHGF , XII , p . / M ' "' 84 Ricardi Primi , ed . J . T . Appleby , London 1 963 , p . Ricardus Divisiensis , Chronicon de lempore Regis "" Petrus Blesensis , Dialogus ( supra , n . 121 ) , p . 106 יוחנן מווירצבורג , עמ' " . 109 תיאודוריך , עמ' _Sanctam . ed . A . Rogers , PPTS , IV , pp . 31 , 37 Saewuif , Peregrinatio de Hierosolymam el lerram IM Molinier , ltinera , pp . 347-349 Qualiter Sitaesl Civilas . Ierusalem , _cd . T . TobWr & "' . 9

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help