sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:235

השלישי , מתאר אף הוא את ארץ הקודש כמקום שבו עמדו רגלי המשיח , המקום שבחר בו כמושבו , המקום שמכוח שהיית האדון בו נעשה 'כעין גן עדן אחר' ; ( quasi aiterum coeium ) הוא פיארו במעשי הנסים שלו , שם יצר את הסקךמנטים , שם הטיף והשאיר עליו חותם בדמי ; שם , באמצעות מעשה התחייה ועלייתו לשמיים , לא זו בלבד שהראה את גדולתו המופלאה לכל העולם אלא אף רכש לעצמו את העולם כולו . אותו דימוי של ירושלים וארץ הקודש העלה בהטפתו למען מסע הצלב הרביעי מרטין _מפאיריס . בדבריו בקתדראלה של באזל ( ספטמבר 1201 לערך ) תיאר את ירושלים כעיר שאותה קידש המשיח בדמו , ואף כמקום שבו נולד והוצג כילד במקדש ו המקום שבו הטיף , למד והראה את כוחו ואת נסיו ; המקום שבו חוקק את סקרמנט האוכריסטיה ( סקרמנט הבשר הקדוש והדם הקדוש ) בעודו סועד עם תלמידיו ; שם סבל , מת , נקבר וקם לתחייה לאחר שלושה ימים ועלה לשמיים לעיני תלמידיו " . גם במישור עממי יותר של דעת הקהל האירופית שלט הדימוי של ירושלים כעיר של חיי ישו . ביטוי לכך ניתן למצוא בדרשות אלמוניות שנתחברו לצורכי פולחן פרטיים ( כגון במנזרים , ( בשירה ובכללה שירה צלבנית , ואף בתיאורי ארץ הקודש מפרי עטם של צליינים . דרשה אלמונית , שנתחברה כמחצית הראשונה של המאה הי"ב בדרום צרפת או בקטלוניה ונועדה להיקרא בחג כיבוש ירושלים ( שנחוג בירושלים וגם ברחבי ארצות הנצרות ביום 15 ביולי , ( כוללת תיאור של כיבוש ירושלים , המבוסס על עדותו של עד ראייה אלמוני ועל הכרוניקה של ריימונד מאגילר . המחבר האלמוני קורא לירושלים 'המקומות הקדושים שבהם הופיעו סימני הישועה , שהם עדות ( monumenta ) ללידתו , טבילתו , סבלו , תחייתו ועלייתו לשמים של המשיח . ' י נו שירת המאה הי"ב , ובכללה זו שנכתבה בלשונות המדוברות ( צרפתית וגרמנית ) ונועדה לקהל הדיוטות , מתארת לעתים קרובות את ירושלים כמקום שבו 'פעל אלוהים ישועות בקרב הארץ , ' כמקום שבו עמדו רגליו ובה התהלך כאדם . למשל , שיר קינה על נפילת ירושלים ( מהמחצית הראשונה של ( 1188 מזכיר את הרס הארץ שבה דרכו כפות רגליו של המשיח ואשר לה נתן המשיח מתנות כה רבות , כגון ישועת העולם ; הארץ שהתקדשה גם בזכות כפות רגליהם של מרים אמו ויוחנן המטביל ' - ' . כאמור , בעוד שבתקופה הקודמת הגדירו צליינים שעלו לירושלים את יעדם בעיקר כעלייה לקבר הקדוש , הרי סמוך לאחר מסע הצלב הראשון השתנתה המוטיבציה . על השינוי מעידים צלבנים _Peler of Blois and ( he Third Crusade ' , Studies in [* . Southern , : DA , 2 _Y . 771 . XVI II ( I 95 X ) , pp . 97-1 12 MedievalHistory Presentedto R . II . C . Davis . cd . 11 . ני . 62 l . xuviue Suerae _Cimstantinopolilanae . ed . P . Riant . Gimther de Pairis . Wsimia ( imstaminopoHtana . 09 207-210 Mnyr-Harting & r . i . Moore , _tfrxn r 19 x 5 . [ ין 1 , Geneva 1 x 77 . י : ו Kreu / predikl und Kreu / _lied' , l : 4 France ( supra . n . 291 . pp . 771-7 x 1 esp . p . 777 , 'Hen vote flebili' l : s pp . 89-1 . 12 . esp . pp . 97-101 Zeitschriflfiirdeutsches Altenlmm . XXX ( 1 X 86 ) , G . Wolfram . קרמינה כוראנה , א , מ , 50 ' _0 עמי . 102-99 . cols . 1063 . 1070 _natione Aeeeleranda . PL . 207 . cols . 1058-1070 . esp . Petrus Blescnsis . l ) e Hierosolymitana _narhuoS . fl לאחר נפילת ירושלים ( בין השנים ( 11 x 9-11 x 7 כתב פטרום מבלואה חיבור בן שלו שה חלקים על המאורע . החלק הראשון הוא חיבור על אודות המרטיריום של _רינו _משטיון ; ( _Rcginaldi _/> " . «'") החלק השני הוא קריאה למסע צלב למען כיבושה מחדש של ארץ הקודש , והחלק השלישי הוא דושיח דמיוני בין הנרי השני מלך אנגליה לבי ן אב מהר בונוואל , ( Bonncval ) מנזר בנדיקטיני ליד לה מאן . ראה ; Bonevallis . ed . R . B . C . _Huyacns . Revue be ' ne'dieline . inter _Return lleimnun Secumiiim el Abbuiein cols . 529-534 . 957-9 X 8 . 1057-1070 ; idem . l ) ia / o <> us Pelrus Blesensis . . _muHmtl / PL . 2 ( 17 .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help