sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:227

ג . 'כס דויד המלך' ו'כס יעקב השליח' כיבושה של ירושלים עורר בעיות נוספות , ובהן הבעיה הכפולה : מהות השלטון החילוני בממלכה אשר לבירתה היא הפכה , מזה , ומעמדה של ירושלים במסגרת הארגונית של הכנסייה הקתולית , מזה . בעיית אופי השלטון בירושלים התעוררה עוד קודם לכיבושה , בעת המצור עליה . כאשר ניסו אנשי הכהונה להכתיר פטריארך בטרם נבחר מלך , היו במחנה מי שניתן להגדירם כמפלגת העניים , אשר טענו כי לא תשימו לכם מלך במקום שבו סבל האדון והוכתר . לפי שאם יאמר בלבבו : על כסא דויד אני יושב ובממלכתו אני שולט , לאמונה ולמעלותיו ולמידותיו הטובות של דויד הוא מתנכר . פן תהיה בו יד אלוהים ויקצוף על המקום והעם . ועל כן קרא הנביא : כשיבוא קודש קודשים תיחתם המשיחה , ושהוא בא הרי זה ברור וגלוי לכל " . התנגדות זו של מפלגת העניים לבחור לירושלים שליט חילוני , בטענה כי מלכות השמיים עומדת בפתח , מראה כי הכיבוש נתפס בקרב חבריה כמבוא לתחילת ה קץ ובהתגשמות נבואות המקרא ו'הברית החדשה . ' לכן טענו דוברי המפלגה ( לדברי ריימונד מאגילר , הכרוניסטן הפרובאנסלי , שהיה קרוב ביותר למפלגה זו במהלך מסע הצלב הראשון ) כי אי ן לבחור מלך אלא 'יהא נא מגן לשמו [ של המשיח ] לשמור על העיר ולחלק את מס הארץ והכנסותיה בין שומריה " . ' התנגדות דומה לבחירת מלך לירושלים הביעה מפלגת רבי הכנסייה , שביקשה לקיים בירושלים שלטון כנסייתי . לאחר כיבושה של ירושלים רצו אנשיה להבטיח את עליונות הכנסייה על השלטון החילוני בממלכה , ודרשו לבחור פטריארך קודם שייבחר שליט חילוני ו על פי טענתם ' , עניינים השייכים לנצח קודמים לענייני העולם הזה " . ' הפשרה שהושגה היתה בחירתו של גוטפריד מבויון 22 ) ביולי ( 1099 ל'שומר הקבר המונח 'ארץ הקודש של המשיח' מופיע לראשונה כמלות הפתיחה של בולות אפיפיוריות בשנת ; 1215 ראה : 0- \ nnocm \\\\ . AdHberandam terrain sanaam ו ! וו 1 , . _1058-106 X ; 1 ו XXIV . p . 115 I Inmberl de Romans , Opus iripiinilum _. Mansi , 7 . _SV / ncMe ( 23 . 1 . 1245 ) , Mnnsi , XXIII , pp . 628-632 1 x 111 IV , Afflicli cort / e pro _clephnmilis Terrue ( 14 . 12 . 12 15 ) , M ; msi . _\\ 77 ריימונד מאגילר , עמי ; 143 התרגום על פי פראוור , ירושלים ( עב , ( ' עמי 280 והערה . 110 'דברי הנביאי שאותם מביא ריימונד הם כנראה על פי דניאל ט כד , וראה : פראוור , תולדות , א , עמי n . 144-143 ריימונד מאגילר , עמי '' . 143 שם , עמי Paschal II and _6 w ; 152 XXXII ( 1957 ) , pp . 472-474 Powers in the Kingdom of Jerusalem ' , . S '/ _mtw / mhi _, Relations between the Spiritual and Temporal J . G . Rowe , ניסוח מלא במאה הי"ג על ידי האפולוגטיקן והמטיף למסעי הצלב , הדומיניקני הומברט מרומאנס ( בשנים 1274-1272 לערך : ( 'ברור הוא כי לארץ זו [ ארץ הקודש ] יש לנו [ לנוצרים ] זכות מוחלטת . ' בהשיבו למתנגדי מסע הצלב , הטוענים כי הנוצרים אינם זכאים לתקוף את המוסלמים בארצותיהם כל עוד אין הללו תוקפים אותם , טוען הומברט כי הארצות שבהן מחזיקים המוסלמים היו שייכות לנוצרים לפני כיבושיו של מחמד . ארץ הקודש היא 'הארץ המובטחת , ' היא הארץ שהיתה שייכת בעבר ליהודים כמתנת האל , והיא הועברה לנוצרים . המוסלמים , ובמיוחד צלאח אלדין , נטלו בכוח הזרוע את רוב רובה של הארץ מהנצרות .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help