sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:222

מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך' ( בראשית יב א ) כהבטחה שניתנה לישו . בשנת 414 מזכיר היירונימוס את ארץ ישראל כולה במונח 'הארץ המובטחת , ' בזכות סבל ישו ותחייתו " . ואולם השימוש בתפיסה זו של ארץ ישראל כ'ארץ המובטחת' או כ'נחלת המשיח' להצדקת השליטה הנוצרית בירושלים היו תולדה של כיבושה בידי הצלבנים . ראיה נוספת שבה ביקשו בני התקופה להוכיח כי האל בחר בצלבנים להיות שליטים על ירושלים היתה נס 'האש הקדושה . ' טקס 'האש הקדושה , ' שמקורו כנראה במאה הט , ' היה המפורסם בחגיה של ירושלים עוד לפני הכיבוש הצלבני . ערב מסע הצלב השני טען פטרוס מקליני ( Cluny ) כי הנס התרחש בירושלים דווקא באותן 500 שנה שבהן שלטו בירושלים 'אויבי האל הסאראקנים , ' דבר המוכיח את בחירת האל בנצרות . ' נימה פולמוסנית דומה ניתן למצוא בדבריו של קאפרו איש גנואה , שהיה כנראה עד ראייה לנס 'האש הקדושה' בירושלים בשנת . 1101 בהסברו לאי הופעתה של האש הנכספת במקום ובזמן המיועדים לכך בשנת 1101 טוען קאפרו כי אין להצטער , על כן , אלא לשמוח , שכן האל אינו עושה נסים למען המאמינים אלא למען הבלתי מאמינים , וכאשר עיר קודש זו נתונה היתה בידי הבלתי מאמינים טוב וצודק היה שהאל יחזיר את הבלתי מאמינים לאמונה באמצעות מעשה נסים . לכן עתה , כאשר היא בידי מאמינים , אין עוד הנסים נחוצים . גישה הפוכה מציג ניקולאוס , צליין איסלנדי שעלה לרגל לירושלים באמצע המאה הי"ב . על פי טענתו מופיעה האש הקדושה בערב הפסחא דווקא בעת שליטת הנוצרים כירושלים י לדבריו : ... ' גג המקדש [ של קבר ישו ] פתוח לכנסייה , שם יורדת האש בערב הפסחא על הנרות העומדים שם , אם העם הנוצרי שולט על העיר . ' יי השליטה הנוצרית בירושלים היתה , לטענתו תנאי בל יעבור להופעת האש , שהיא מצדה היתה הוכחה לבחירת האל בצלבנים כשליטי העיר . במהלך תקופת השלטון הצלבני בעיר הפכה התביעה לבעלות נוצרית על ירושלים חלק אינטגראלי בעמדת האפיפיורות כלפי ירושלים . בתגובה על הצלחת המסע ( ביום 28 באפריל ( 1100 התייחס האפיפיור פסחליס השני ( במכתבו לצבא המנצח בירושלים ) אל כיבושה של עיר הקודש כאל . CXXIX , pp . 162-175 , csp . p . 169 _Hieronynuis , Epislolae , cp . XLVI , 330 ; ep . fJ מושג 'הארץ _'nnu _^ _nn מופיע גם במקראה של מקבלי הטבילה בחג הפסחא בירושלים במאה הה , ' וכן אצל אוכריוס , בן המאה הה , ' המצטט את היירונימוס : . ci . xxv . Brepois 1965 . pp . 239-240 De Sini Hierosolimae . ed . 1 Fraipont , CCSL , _Ouchcrius , וראה גם 9 b _noilauilzab _8 J ' , _bifinsD . M / AS . q , ( Ed < Commemoraioriitm de Casts Dei ( ca . 808 ) . ed . T . : עמ' ; 315 יש להעיר כי המושג אינו מופיע כלשונו בהבטחה לאברהם ( בראשית יב , ? r יג טו , _< אלא כאיגרת פאולוס אל העברים יא ... ' . 9 באמונה התגורר בארץ ההבטחה כבארץ נוכריה / " פטרוס מקליני , דרשות , עמי LVIII , Brepols 19 X 5 . pp . 122-123 Us , Adversus lmlcorum , ed . Y . _FntzAman , CCCM _, Petms Venerabi- ; 252 4 י קאפרו , עמי , 61 _Icelan- 1 , . navui . xi ( 1978 / 79 ) . pp . 204 . 207 Twelfth Century Account ' , Mediaeval Scamli- tiers in the Crusader Kingdom of Jerusalem : a B . z . Ked ; _1 r & chr . Westergard-Nielsen , על הנס ראה : 16-43 rhistoire de la dcscente du leu sacre " . /? rz _
יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help