sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:221

הנזיר מריימס הכריז האפיפיור בקלרמון כי 'הארץ ההיא ניתנה לבני ישראל לקניין על ידי האל , [ הארץ שהיא ] ככתוב ( שמות ג ח _< "זבת חלב ודבש" 1 ' והוא פנה למאמינים בקריאה ; 'עלו על הדרך לקבר הקדוש , הוציאו את הארץ ההיא מיד עם נבל , הכניעוה לעצמכם . \ .. אקהארד מאורה ( Aura ) מתאר נאום שהושמע במהלך מסע הצלב של שנת , 1101 ובו נאמר למשתתפים : 'אתם העם של ירושתו של ישו ... הוא ייעד את מקום קודשו להיטהר על ידי דמכם ועל ידי דם חבריכם , להיות לו לקורבן נדבה 45 . ' אותו הצורך לטהר את ירושלים נזכר גם על ידי אלברט מאאכן ; לדבריו הופיע המשיח בחלום אל פטרוס הנזיר וציווה עליו לעורר את המאמינים לטהר את המקומות הקדושים של ירושלים . ' גיכר מנוז'ן גרס כי היות שהפראנקים הם נבחרי האל , הרי תפקידם המסורתי היה תמיד לדאוג לנחלת הכנסייה , לנחלת המשיח , והם מילאו תפקיד זה בנאמנות עוד בשעה שהאפיפיורים סטפאן וזכריה מצאו מקלט אצל המלכים הפראנקים פפין 'הגוץ' ובנו קארל הגדול . ( 814-754 ) ואילו קאפרו , ( _Caifaro ) איש גנואה , שכתב בשנת 1155 לערך , גרס כי ארץ הקודש כולה שייכת לצלבנים בנחלתו של פטרוס , שהמוסלמים נטלוה מהנצרות בכוח הזרוע ; הוא מביא דושיח דמיוני בין פטריארך ירושלים לבין מוסלמים תושבי קיסריה , בעת המצור על העיר . ( 1100 ) לדבריו טען הפטריארך ו 'ואם אנו , שהננו ממלאי מקום של פטרוס , רוצים לחזור ולהחזיק בארץ הזאת , הרי ברור שאין אנו גוזלים מכם = ) המוסלמים _< את ארצכם * . ' הכיבוש איננו אפוא אלא כיבוש מחדש של מה שהיתה ממילא ארץ נוצרית . וכך מוצדקת השליטה הנוצרית בירושלים בעקבות כיבושה , שהרי היא 'נחלת המשיח' , ( hacreditas Christi ) נחלתו של פטרוס , נחלת בני ישראל , וכן היא 'הארץ המובטחת' ( repromissionis terra ) לנוצרים שהם 'ישראל האמיתי' ( Israel Verus ) והיא שער הכניסה לירושלים של מעלה " . הכרוניסטים של מסע הצלב הראשון משתמשים חליפות במונחים 'נחלת המשיח , ' 'חזקת האל' ( possessio Dei ) ו'הארץ המובטחת' לצורך ביסוס תביעת הנצרות לירושלים והצדקת כיבושה וכינון שליטה נוצרית בה " . י מן הראוי לזכור כי תפיסת ירושלים והמקומות הקדושים בארץ ישראל כ'ארץ המובטחת' הופיעה ככר עם ראשית הנצרות . אגריה ( כשנת 384-381 לערך ) מדברת על ' פלסטינה' כ'ארץ המובטחת : ' יי ואילו היירונימוס ( בשנת ( 398 מגביל מושג זה לירושלים ומתאר את הבטחת האל לאברהם ו 'לך לך Ekkehard , chronkon _universal . mgh ss . vi , p . 45 ר . י ) ; 222 : Blake , The Formation' ( supra . n . 1 ) . על מסע הצלב של שנת 1101 ראה : ריי לי סמית , ' מסע הצלב הראשון , עמ' . 134-120 י' אלברט מאאכן , עמי . 272 באשר לתפקידו של פטרוס במסע הצלב הראשון ראה : ( 19 X 5 ) , pp . 79-107 First Crusade ' , Studies in Church History . _\\ 11 Hermit Goes to War : Peter and the Origins of llu ? E . Blake & C . Morris , 'A . / JS ' _# _y , / 'nJ _2 _7 _JV 47 * קאפרו , עמי ; 63 וראה : פראוור , הצלבנים , עמ' . 550-549 " ראה לעניין זה להלן , סעיף ה . ( supra , n . 29 ) , pp . 14 , ? /• Monachus Anonymus Ekkchiird , /// Vravo / rm / 7 « fl < ; Christ i haereditas haereditas Dei' Dominid Sepulchri . rhc HOcc v . p . 335 . - Scaphusensis , De Reliquiis Sanclissime Cnicis ct 32-3 . 1 : ; גי ברמנוז'ן , עמ haeredi-tas ; 137 ' ; Dei' רוברט הנזיר : . ' possessio Dei וראה גם : / HT < 7 ir «/ n . ed . P . Geyer , CCSL , CLXXV . M VIII . p . 615 Chronicon S . Hubert ! ' Andaginensis . MGH SS , Egeria . / M , . ין

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help