sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:218

ירושלים הופיעה , אפוא , בנוסחים השונים של נאום האפיפיור בקלרמון בעיקר כעיר של חיי ישו , סבלו וקבורתו , ובנוסף על כך עירם של בני ישראל והמקדש , עיר השליחים , הקדושים והמרטירים , וכן כמוקד מאורעות קץ הימים והמאבק הסופי והגורלי כין כריסטוס וניגודו האנטיכריסטוס " . היא אף הופיעה כיעדו של המסע . על פי גיבר מנוזץ נועד המסע למען הצלב , הדם והקבר . לדבריו פנה האפיפיור למאמינים בקלרמון במלים אלה : 'אם חושבים אתם שגם את קברי השליחים הקדושים וקברי קדושים אחרים מן הראוי לבקש בזיעה רבה כל כך , מדוע תסרבו להציל את הצלב , הדם והקבר ? מדוע תסרבו לבקרם ולתת את נשמותיכם במחיר הצלתם . ' ? י : רוברט הנזיר מתאר את יעד המסע כשחרור ירושלים , הנתונה כשיעבוד הפגאנים , 24 ואילו בלדריק מדול מתייחס לפקודת ישו המשיח להילחם למען ירושלים וטוען כי מוטב למות בקרב מאשר לסבול את הפגיעה בנצרות ובמקומותיה הקדושים . לדבריו , בני ישראל שיצאו ממצרים הם פריפיגוראציה של הצלבנים היוצאים למזרח ; אלה , עם ישו כמפקדם , יוצאים לגרש את היבוסים ועמים אחרים מארץ הקודש ולהופכה לארצם הם , כדי לחיות בירושלים הארצית , היא בבואתה של ירושלים השמימית . י נ ואולם רוב רובם של הכרוניסטים , וכמוהם בני התקופה במהלך המסע , ראו את יעדו בהקשר לקברו של המשיח . כך , למשל , אלברט _מאאכן , _ ' המחבר האלמוני של 'תולדות הצליינים' v ( Histoha Pereghnorum ) ופטרום הדיאקון : \( Petrus Diaconus ) יעד המסע מוצג , אפוא , כשחרור הקבר הקדוש או , כיעד רחב יותר , כיבושה של ירושלים והמקומות הקדושים סביבה , או שחרורה של ירושלים ושחרור נוצרי ארץ ישראל . המסע עצמו מתואר בהתאם ליעדיו , זהו ה'מסע לקבר הקדוש' ( iter / via sancti Sepuichvi ) או 'המסע לירושלים' _" . ( iter / via Hierusaiem ) יוצא מכלל זה הוא ניתוח יעדי המסע של ויליאם ארסו . ראה : Erne lYuric abendliindische ; pp . 1-23 Pseudo-Methodius ' . Deulschcs _Archiv . 41 ( 1985 ) , _Aktualisierung der latcinischcn _Ubersetzung des O . Prinz , ארסו , במיוחד עמי . 28 וראה גם שני נוסחים מהמאה הי"א , שם , עמ' 49-43 ( ובמיוחד עמ' . 166-161 , ( 48 על החזון ראה : אלכסנדר ; פראוור , ירושלים ( עב , _< ' עמ' 2 . 275-273 אורדריק ויטליס מתייחס בנוסח שלו של הנאום לבושתה של ירושלים , מקום קבר המשיח והמקומות הקדושים שבהם שכן בן האלוהים כאדם , יחד עם החבורה הקדושה ביותר של תלמידיו ; האפיפיור , לדבריו , עורר את 'ילדי ירושלים לצאת לשחרר את אמם הקדושה , ' אורדריק ויטליס , עמי - ?' . 19-15 גיבר מנוז'ן , עמ' 24 . 138 רוברט הנזיר , עמ' 25 . 729 בלדריק מדול , עמ' . 15-14 וראה גם הגירסה של אורדריק ויטליס , המסתמך על בלדריק , כפי שהוא עצמו מודה : אורדריק ויטליס , עמ' 26 . 189 , 19-10 אלברט מאאכן , עמ' . 274 י Hisioria rerc _^ rinorum . RHC _HOcc 111 . pp . . - 175 * VII , pp . 755 , 765 Pel ids Diaconus , _Chtonicu Casinensis , MGH SS , ' י 2 על מטרות המסע כפי שתוארו בעשורים הראשונים לאחר המסע ראה במקורות הבאים : כמיועד למען שחרור כנסיית הקבר : קאפרו , עמ' ; 49-48 הוגו מפלורי . עמ' Cameracensii . MGH SS , VII , 544-545 RHC HOcc , V , p . 354 ; Chronicon S . Andrea Cas / ri II ( I 884 ) , p . 22 ; Gesla Adhemari episcopi Podienxis , Chroniqucde Zimmern , ed . H . Hagenmeyer , AOL , lione Hierosolymilana , RHC HOcc . III . p . 664 ; R adult us Cadomensis , Gesla Tancredi in Espedi- peregrinorum ( supra , n . 27 ) , pp . I 73- 1 75 , 178 ; genses . MGH SS , XVII , p . 449 ; Hisioria d'Anjou , Paris 1869 , p . 418 ; Annales Reichcrsper- Marchegay & £ . Maille , Chroniques des _figsrisi MGHSS , V , p . 62 : Chronicon Malleacensc ed . P . 365 ; Lupus Protospatarius , Annales _suquJ ; Hierosolimiiani Compendium , RHC HOcc , V . p . RHGF , XII . p . 377 : Hugo de S . Maria . liineris Chronicon S . Pciri Amiciensis . ; 394 כמיועד לכבוש את ירושלים : Diaamen de Primordiis Eeeksiae Caslaliensis , _Atmalisla Suxo , ibid ., VI , p . 728 ; Beali Gaujriili seu Annales Harsefeldenses , ibid ., XVI , p . 101 : MGHSS , Ill , pp . 1 34- 1 35 ; Annales Rosenveidenses Annales _Augustini .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help