sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:214

כיבוש העיר , וניתן לטעון , אפוא , כי הושפעו מעצם הכיבוש ; נוסחי הנאום אינם מאפשרים , אם כן , תשובה פסקנית באשר למקומה של ירושלים בהגותו של האפיפיור . לעומת זאת , המקורות האפיפיוריים מתקופת ועידת קלרמון ומסע ההטפה שערך אורכן השני במהלך חורף ואביב 1096-1095 מורים במפורש כי בהגותו של האפיפיור שימש שחרור ירושלים מעול האסלאם אחד מיעדי המסע 1 היעד האחר , כפי שהגדירו האפיפיור בנאומו בקלרמון ובהטפתו למען מסע הצלב , היה שחרורה של נצרות המזרח . ערות למרכזיותה של ירושלים בתוכנית האפיפיורית של המסע היא , למשל , העובדה שאחת מתקנות ועידת קלרמון , שנקבעו ללא ספק באישורו של האפיפיור , מזכירה את הקבר הקדוש . לשון התקנה : 'אם אדם יצא מתוך אמונה טהורה ולא מונע על ידי בצע כסף , לשחרר את כנסיית האל בירושלים , מסעו זה ייחשב לו במקום כל עונש [ על חטא . ' [ כאשר כתב למאמינים בפלאנדריה זמן קצר לאחר ועידת קלרמון ( דצמבר , ( 1095 התייחס האפיפיור במישרין לירושלים ! הוא עמד על מצבן האומלל של הכנסיות המזרחיות , ובעיקר של 'העיר הקדושה של ישו , המפורסמת בזכות סבלו ותחייתו [ של המשיח . ' [ ירושלים מוזכרת כיעד המסע גם על ידי כרוניסטן של סן מיקסן ( St . Maixent ) בפואטו , מנזר שבו שהה אורבן השני במרס שנת 1096 במהלך מסע ההטפה שלו . לדבריו ? . 'לפי פקודת האפיפיור , אנשים רבים ממעמד האצולה ומהמעמד הנמוך כאחד , עשירים כעניים , מכל הארצות כולן ... יצאו למסע לקבר הקדוש . ' גם המאמינים ראו את המסע , במהלך ארבע שנותיו , כמיועד לשחרר את ירושלים ובעיקר את הקבר הקדוש . תפיסה זו של יעד המסע כשחרור קבר ישו היא בבחינת המשך לתפיסת ירושלים בתקופה שקדמה למסע הצלב הראשון , שבה זוהתה העלייה לרגל לעיר הקודש בעיקר כעלייה לקבר המשיח . וכך התבטא אחד ממשתתפי מסע הצלב בשנת 1 1096 בהתחשב בכך שהאל גונן עלי , מי שחטא חטאים רבים וגדולים , והעניק לי זמן לכפר עליהם , וכמו כן מתוך החשש כי כובד חטאי ימנע ממני חלק במלכות השמים , אני , אינגלבלד , מתחייב לצאת לאותו הקבר אשר ממנו מצאה לנכון לצאת הישועה שלנו בנצחה את המות . משתתף אחר של המסע , ריימונד מסךז'יל , בהענקתו לכנסיית לה פואי : m ?( Le Puy ) יציאתו למסע , ( AnmtariumHistoriae ConciHorum , Supp \ . \) . p . 74 Decreta Claromoniensia , Amsterdam 1972 r . Somerviiie . The Councilsof Urban 11 . vol . / . ? 2 י האגנמאייר , מכתבים , מסי וו , עמי . 136 4 קאודרי , עמ' . 181 ? f על מרכזיותו של קבר ישו כתפיסת ימי הביניים הקדומים ראה , למשל ; \ 550 ) , ed . R . Weber . CCSL , CLXXV . pp . 109- Breviariusde Hierosolyma . ; CLXXV , pp . l 85-203 Locis _Sanctis ( ca . 685 ) . ed . L . Breler , CCSL , pp . 329-344 . esp . pp . 334 , 338-339 ; Arculf . De Epislolae , ed . I . Hilberg , CSEL , LIV . ep . XLVI . ed . p . Geyer , ibid ., pp . 137-139 ; Hieronymus , 1 12 ; Antoninus Placentinus , hinerarium ( ca . 570 ) ברנרד הנזיר , עמ' ; 93-91 וראה גם : פראוור , ירושלים ( עב , ( ' עמי . 275-254 על המסע כמיועד לכבוש את קבר ישו ראה : עלילות הפראנקים , עמ' . 1 וראה גם על הבולה המזויפת של סרגיוס הרביעי , שנעשתה כשנת 1096 לערך במנזר פטר הקדוש במואסק , ( Moissae ) שם שהה אורבן השני באמצע מאי . pp . 3-23 ; ibid . , VI ( 1950 ) . pp . 3-34 esp . 33-34 (\ 009- \ Q \ 2 )\ Medievalia et Humanistica , V (\ 94 H ) , a / ' the Crusades : the Encyclical of Sergius IV A . Gieysztor , 'TheGenesis : 1096 וראה גם מכתבם של אנשי לוקה לכלל המאמינים ( אוקטובר , ( 1098 בתוך : האגנמאייר , מכתבים , מס' xvii עמי . 167 , ; col . 69 ed . R . Charles & S . M . d'Elbenne , I , Le Mans 1886 , Carlulaire de I ' _abbave de Saint-Vincent du Mans , 6 ריילי סמית , ' מסע הצלב הראשון , עמי . 23

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help