sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:164

, Grado ) ליד ונציה ' . ( מושבים בעלי מעלה פחותה . כמו ליון , ( Lyons ) תבעו מעמד של _פרימאטיה . הסתירה בין עמדות איזידור ופסודו איזידור בהגדרת מעמד הפטריארך לא נפתרה בקלות . אפילו הקאנוניסט הוגוצ'יו ( Huguccio ) התייחס אל הפרימאט לעתים כמו לפטריארך ולעתים בצורה שונה . תרומתו של הוגוצ'יו היתה בהצעת פירוש חדש , אשר עזר לגשר בין גישות איזידור _וטסודו איזידור . הוא טען כי חלוקת מעמד הבישופים ( ordo episcoporum ) לארבעה , על פי שיטתו של איזידור , איננה אלא חלוקה לשלוש דרגות : ( 1 פטריארך = פרימאט , ( 2 ארכיבישוף = מטרופוליטאן , ( 3 כישוף . אלה היו , כמובן , הנורמות שהחלו להתפשט למעשה באירופה במאה הי"ב , והוגוצ'יו כקאנוניסט ניסח את המציאות של סביבתו . לטקסטים _הפסודו איזידוריים שעסקו בנושא הפרימאטים היתה חשיבות מיוחדת לאחר תקופת האפיפיור גרגוריוס השביעי . טקסטים אלה העניקו מסגרת שייצגה את מבנה הכנסייה הקדומה , הפרימיטיבית , ועל כן שירתו את תוכנית הרפורמה _האפיפיורית . הם סיפקו את ההצדקה הקאנונית להענקת מעמד פרימאטיה לבישוף ליון על ידי גרגוריוס השביעי בשנת , 1079 וכן להענקותיו של האפיפיור אורכן השני לארכיבישוף רימס . ( Reims ) בשטחים האירופיים שנכבשו והיו בעבר תחת מינהל רומי : אנגליה , סיציליה וספרד , היתה מגמה פסודו איזידורית ברורה למנות את אחד הארכיבישופים ההיסטוריים כפרימאט — ראש הכנסייה של הממלכה . כלומר , הארכיבישוף מונה לעמוד בראש כנסייה , שמרותה מבחינת הגבולות הגאוגראפיים היתה זהה עם תחומי שלטונו של המלך . בנקודה זו יש לחפש , אפוא , דמיון או לערוך השוואה בין ההתפתחות בשטחי הכיבוש החדשים באירופה ובין ממלכת הצלבנים . ב . התמורה במעמד הפטריארך במזרח הלטיני בעקבות הכיבוש הצלבני בעקבות כיבוש ירושלים ואנטירכיה התעוררו מספר בעיות , וביניהן השאלה . על פי איזו מסורת של היירארכיה כנסייתית יארגנו הצלבנים את כנסיותיהם ? האם לנהוג על פי המסורת האיזידורית , שהמשיכה להתקיים בחלקים רבים של הכנסייה המזרחית , ואשר גרסה שאין הבדל בין רומא ושאר הפטריארכיות , או על פי העיקרון הפסודו איזידורי , שהוציא את האפיפיור מן המניין והשווה בין פטריארך ופרימאט ? שאלה נוספת שעלתה היתה ; האם תונהג שיטה אחת של ארגון כנסייתי בירושלים ובאנטיוכיה "? המצב במזרח הצלבני היה שונה מאשר כארצות אירופה שנכבשו מקרוב והיו ללטיניות . במזרח עמדו הצלבנים והאפיפיורות בפני מסורת היירארכית וארגונית מבוססת של הכנסייה , מסורת בעלת שורשים עמוקים . יתר על כן , המזרח היה ערש הנצרות , והאפיפיורות המתוקנת הטיפה לרפורמה וחזרה אל הכנסיה הקדומה והבלתי מושחתת . המסורת העתיקה המשיכה להתקיים בקרב הכנסייה היוונית האורתודוקסית מאות שנים באזורים שלא נכבשו על ידי המוסלמים . הן באנטיוכיה והן בירושלים נשמרו _בקפידז _, רשימות הבישופויות מן המאה השישית . כאשר הגיעו הצלבנים לאיזור 84 ; XL 1 ( 1955 ) , pp . 95-183 lung , XXXIX ( 1953 ) , pp . 76-1 12 ; XL ( 1954 ) , pp . 1- _SliftimxfurRcchtsgeschichie . Kanonistische Abtei- terlicher Patriarchate . ' _Zeitschrift tier Savigny- H . Fuhrmann , 'Studien zur Geschichte Mittelal- 12 ; pp . 470-501 Kingdomof Jerusalem ' . Speculum . XXXII ( 1977 ) . the Spiritual and Temporal Powers in the J . G . Rowe , 'Pascal II and the Relations between " גישתי שונה מגישתו של חוקר זה .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help