sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:143

והשתייכות מדינית לשליטה הראשון של המדינה , גוטפריד מבויון , שהרי זה היה וסאל של הקיסרות הרומית הגרמנית . צליין גרמני מאמצע המאה _הי"ב , יוחנן מווירצבורג , אף התלונן מרה שכנסייה חדשה המקודשת למרים הקדושה , ולידה בית מחסה גרמני , נהנים רק מתמיכת דוברי גרמנית " . טענות הצליין הגרמני קשות ביותר . כתובת על קבר גיבור גרמני מזמן כיבוש העיר , אחד ויגר , ( Wigger ) טושטשה בכוונה ובמקומה באה כתובת על קבר של צרפתי כלשהו . העיר נכבשה , טוען הצליין , על ידי גוטפריד 'שנולד למשפחה גרמנית , ' אלא שבני לווייתו עזבו את ירושלים לאחר כיבושה בגלל געגועיהם למולדת , וכך 'כל העיר כולה נפלה לידי אומות אחרות : צרפתים , לותרינגים , נורמנים , פרוכאנסאלים , אנשי אובק , ( Auvergne ) איטלקים , ספרדים ובורגונדים , שהשתתפו במסע הצלב ; וכך שום חלק מחלקי העיר , אף לא הרחוב הקטן ביותר , לא יוחד לגרמנים . ' אמנם , במשך הזמן תרמה הכנסייה הגרמנית את שמה לרחוב שקשר בינה ובין רחוב דויד , שירד ממצודת העיר להר הבית , והוא נקרא 'רחוב הגרמנים ' . ' הכנסייה ובית המחסה שנתייחדו לגרמנים הפכו לעריסה , האגדתית במקצת , של המסדר הגרמני או המסדר הטוטוני . קיומם של 'רחוב ספרד' בקירבת שער שכם ובית מחסה הונגרי בצפון מערב העיר " אין להסבירם אלא בהתיישבות של קבוצות אתניות ולשוניות שתפסו קירבה של ה'לאנדסמנשאפטים' בארץ ההתיישבות החדשה . אופי דומה , אם כי פחות מוגדר , היה אף לחלפני כסף כירושלים , ואלה , בדרך הטבע , היו גם צורפי זהב . עסקיהם התמקמו מצפון ומדרום לשווקים העיקריים של העיר ( שיכונו להלן , לשם נוחיות 'בזארים . ( ' התפלגותם למקומותיהם ברורה : בצפון השווקים נמצאו החלפנים הסוריים , בדרומם החלפנים הלטיניים ףי יש לשער שכל קבוצה התמחתה בתחום חליפין נפרד , אולי מטבעות המזרח המוסלמי ומטבעות המערב האירופי . חיי העיר ירושלים , הן חיי דת והן חיי חולין , התרכזו במידה גדולה בין שני המרכזים הדתיים הגדולים , כנסיית הקבר והר הבית . בניגוד לתקופות הקודמות , שכהן היה מרכז החיים תלוי באחד מהשניים , הרי בתקופת הצלבנים חיתה העיר בין שני אתרים אלה גם יחד , לאחר שכאמור עכר הר הבית 'ניצור' וכל זיכרונות העבר היהודי והמוסלמי אומצו כחלק ממסורת הנצרות , או שעברו כעין 1 ' הסבה' ומסורות נוצריות השתלטו על הנדבכים היהודיים והמוסלמיים של המקום '' . תחילה 'נזכרה' הנצרות — שלא כבתקופה הביזאנטית , אז הפך ההר למזבלת העיר — שלמעשה אפשר לאתר בהר הבית אירועים לא מעטים בחיי ישו והנלווים אליו . וכך פותח יוחנן מווירצבורג תיאור ארוך למדי של הר הבית : ? ' ? ' יוחנן מווירצכורג , טו . 14 שם , יג . הביטוי 'צרפתים' מכוון כנראה לתושבים שמוצאם מהדומינה המלכותית הצרפתית במרכז צרפת . 5 י ארנול , תיאור , יא , עמי 36 . 38 פראוור , הצלבנים , עמ' 347 ואילך ; 37 Stuttgart 1974 , p . 123 SmdienzurFriihgeschichiedesDeutschen Ordens , m . l . Favreau , רחוב ספרד ( Ruga Hispaniae ) נזכר בהקשר לרכוש , דד _01 פיט _# _לרים : רגסטה , מס' 651 ( שנת . ( 1186 הוספיס ההונגרים נזכר בתקופה קדומה למדי , על ירי אשה כשם פטרונילה ;( Petronilia ) הוא מתועד כבר בשנת , 1135 ראה : תסטה , מס' . 160 אין מידע ברור על מקומו , מעבר להשערתו של אבל המובאת כאן . "י ארנול ( תיאור , ה , עמ' ( 35-33 מוסר את הפרטים הבאים : בהמשך לרחוב דויד , במקום ההצטלבות עם השווקים , נמצאים _n . changes ביציאה מצד ימין ( לבא מרחוב דויד , ( נמצאים , suriens les escopes des orfevres ובצד שמאל : 9 les escopes des orfevres latins י על תהליך זה ראה לעיל , הערות . 13 , 12

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help