sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:110

מימי הבית השני שנקראה החל בתקופה הצלבנית 'יד אבשלום , ' לאחר שזכתה לזיהויים וייחוסים שונים בתקופות הקודמות . נראה שתחילתו של הזיהוי עם יד אבשלום בימי בנימין מטודילה . קבר בני חזיר זוהה עם קברו של יעקב הקדוש ושימש אף ככנסייה . " העמק כולו היה בבעלותה של כנסיית קבר מרים ( עוד מן המאה הח'י . ( בקצהו הדרומי בריכת השילוח , המתוארת הרבה על ידי עולי הרגל . הכנסייה שעמדה כאן נהרסה כנראה במאה הי"א , ובמקורות התקופה הצלבנית שוב אין לה זכר . בחלקו הגבוה יותר של הנחל עומדת כנסיית קבר מרים או כנסיית מרים של עמק יהושפט _* . כנסייה זו נבנתה בשנת . 1112 לאחר שהכנסייה הקודמת נהרסה ושרידיה נשארו בשטח ; כך היא מתוארת על ידי האב דניאל ( פרק כא , ( ככנסייה שנהרסה על ידי הכופרים . הכנסייה החדשה וכל המכלול הקשור בה נהרסו בפקודת צלאח אלדין , שהשתמש באבנים בשיקום חומות העיר לאחר כיבושה בשנת r 1187 רק הקריפטה ניצלה מחורבן ונשתמרה עד ימינו . " התיאור המפורט ביותר הוא זה של יוחנן מווירצבורג , יח , המזכיר את עיטורי השיש הקיימים בחלקם עד היום . ועוד הוא מזכיר הרבה ברכות וכתובות הכתובות בכניסה לקריפטה ובתוכה . הכנסייה היתה שייכת לנזירים 'השחורים' ( הבנדיקטיניים . ( כאן נקברו כנראה המלכות של בית המלוכה של ירושלים , ביניהן ( על פי ויליאם 21 ) 5 לקברים אלה ולייחוסים השונים ראה : נ' אביגד , מצבות קדומות בנחל קדרון , ירושלים , 1954 עמי ; 4-3 בהט , המערך הפיסי , עמ' . 77-76 להמשכיות המסורות גם במאה הי"ד ראה : הוד ( לעיל , הערה , ( 225 עמ' , 71 המתאר מערות קבורה המשמשות גם בזמנו למגורים , אך לא של נזירים אלא של קדרים יהודים . תיאור מפורט של הכנסייה ומערות הנזירים מצוי אצל יוחנן מווירצבורג יז , עמ' , 168-167 המכנה את יד אבשלום בשם 'קבר יהושפט המלך ואף מסביר שעל שם מלך זה נקרא העמק כולו , השייך לדבריו לכנסיית קבר מרים . את הנזירים מזכירים גם ? j . u die :. xxiv בנימין מטודילה , עמי . 40 296 למשל , פרטלוס , עמי , 427 המתאר רק את המעיין והניקבה התת קרקעית . יוחנן מווירצוכרג מזכיר בפירוש את נס ריפוי העיוור על ידי ישו ( סיבת קדושתו של המקום , ( אך מזכיר בנוסף על הניקבה רק בריכה . אפשר שהחורבה על השילוח שמתאר בנימין מטודילה ( עמ' ( 40 איננה אלא חורבות הכנסייה הביזאנטית . התיאור המפורט כיותר של תיאודוריך — המפליג לפרטים , כגון מספר המדרגות המובילות לבריכה , ואף מציין שהבריכה היתה פעם בתוך חומות העיר — איננו מזכיר כלל כנסייה ; ראה : תיאודוריך יט ( עמ' , ( 51 ועוד . 21 ) 7 בהט , המערך הפיסי , עמ' . 74 JW הספרות על כנסייה זו עצומה . גם הארכיון שלה נשתמר ומהווה בסיס לדיונים טופוגראפיים שונים . ראה : ; 1880 provenant de I'Abbaye de N .-D . de ? losaphat . Paris H . F . Delaborde , Charles de Terre Sainle כמו כן ראה : \ _QDAP . Vlll ( 1939 ) . pp . 117-136 Mary in the Valley of Jehoshalat , Jerusalem ' . C . N . Johns , 'The Abbey of St . דה \\ _- \ V . עמ' ; 313-305 ונסן אבל , עמ' ; 831-805 אנלאר , עמ' ; 233-230 ולאחרונה : New Fin- , pp . 277-280 dings at Gethsamani \ Z . // w / l / 7 /)«« . s , XXVI ( 1976 ) . C . Katsimbinis , אם כי גילויי קצימביניס מתייחסים לכנסייה שנהרסה ערב המצור הצלבני . לגבי מועד הבנייה החדשה ראה תעודה מסי 1 אצלדלבורדהנ"ל , המורה על שנת 112 ו . וראה גם : מאייר , עמי Gethsemane , Jerusalem 1975 Discoveries a ! the Tomb of Virgin Marx in B . Bagatti . M . Piccirillo . A . Prodomo , New ; 371-258 "" בתיאורים השונים קשה לעמוד על תוכנית . כך , למשל , פרטלוס , עמ' , 414 רק מזכיר את קיומה של הכנסייה ובסמיכות לה גת שמנים , וכה הקריפטה של הבגידה וכן מקום הייסורים של ישו , אך אין פירוט למעלה מזה ( פרט זה אינו מובא במהדורת ואן בורן La cite : , ( מתאר את הכנסייה בלשון עבר , אך מציין שנותר שם מקום קברה של מרים י דהיינו , בראשית המאה הי"ג כבר היתה הכנסייה במצבה כפי שהיא כיום , שכן לדברי אותו מקור נלקחו האבנים לצורכי בניית חומות ירושלים . המקור מציין שנהרס המנזר אך לא הכנסייה , דהיינו , הקריפטה נותרה וכל מה שמעליה נהרס .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help