sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:37

יעבור לידו , או לפחות לידי מועמדו לכתר . אולם ההתפתחויות היו מפתיעות . מפלגת החצר , שבסיסה היה בירושלים , הצליחה בכמה מהלכים להפוך את סדרי השלטון הצפויים על פיהם . ריימונדשוכנע שלא להשתתף בהלוויית המלך , ובשעה שארון הקבורה הובא מעכו לירושלים בליווי טמפלארי , עשה ריימונד את דרכו מבירות לנחלתו הגלילית טבריה . באותה שעה השתלט ז'וסלן על עכו ועל בירות והניע את המלכה סיביל ואת בעלה גי דה ליזיניאן לעבור מאשקלון , בירת רוזנותם ומקום מגוריהם , אל ירושלים . סיביל נכנסה לירושלים ובמהרה השתלטה על הבירה . ךינ 1 משאטיון , אדוני עבר הירדן ושונאו של ריימונד , הוזעק מכרך לכירה . חשובה מכך היתה העובדה שבשעה זו נמצא בירושלים פטריארך העיר , שבידו היתה הזכות למשוח את מלך ירושלים . עצם השליטה בעיר הבירה , במקומות אשר מבחינה פולחנית נתקשרו לטקס ההכתרה , ובמקום מושב הפטריארך , הנותן גושפנקה דתית כנסייתית , הכריעו את הכף לטובת סיביל וגי דה ליזיניאן . ריימונד , שנמצא בטבריה , ראה את כל תקוותיו עומדות להתבדות . הוא הוכרז כעוצר על ידי אסיפת האצילים בשכם , נחלת משפחת האיבלנים , שהיו חוט השדרה של מפלגת הבארונים . סיביל שלחה שליחים לשכם כדי לקרוא לבארונים לבוא ירושלימה , אולם ריימונד סירב , ומפחד איומיו נסגרו שערי הבירה , אין יוצא ואין בא . העיר היתה מחולקת בדעותיה ולא היתה תמיכה מוחלטת בסיביל ובבעלה . אולם הפטריארך הוא , כנראה , שהצליח להטות את אנשי הכנסייה לצד התובעים לכתר , ומפקד הטמפלארים , ז'ראר דה ךידפור , ( Ridefort ) אויבו בנפש של ריימונד , העניק לזוג התובעים תמיכה חשובה . אחרת נהג מפקד ההוספיטאלרים , רו ' _^ ר דה מולן , ( Moulin ) שלא הביע תמיכה ונשאר בעמדת ניטראליות . הבארונים שהתאספו בשכם ניסו תחילה לדרוש את ביצועה של תוכנית ישנה , שהועלתה עוד בחייו של באלדוין הרביעי , ועל פיה יבחרו הקיסר ( כלומר , שליט גרמניה ) ומלכי צרפת ואנגליה והאפיפיור מלך למדינה הנוצרית , אולם ברור היה שאין הזמן נוח לבחירה מעין זו . אי לכך הציע ריימונד את הכתר לאחותה של סיביל , איזבל , ולבעלה , מאנשי האריסטוקרטיה המקומית , אונפרוא ( Onfroi : Humphrey ) מטורון ( תבנין , ( שנמצאו באסיפת הבארונים בשכם . הצעת ריימונד היתה לגיטימית , אולם נשארה ללא תומכים שעה שהמועמדים לכתר חמקו בלילה משכם ויצאו לירושלים . ב 20 ביולי 1186 נערכה ההכתרה בירושלים , ההכתרה האחרונה בירושלים הצלבנית . אוצר כנסיית הקבר , שבו נשמרו כתרי המלוכה , נפתח באותם שלושה מפתחות שהיו מופקדים אצל בעלי שררה , שלהלכה לא היה להם אינטרס אישי כבחירת המלך , והם הפטריארך , מפקד הטמפלארים ומפקד ההוספיטאלרים . ' - מחוקקי המדינה לא תיארו לעצמם מצב שבו שניים ממחזיקי המפתחות יהיו בעלי אינטרס אישי ישיר בבחירת המלך . טקס ההכתרה נערך במלואו , כשפטריארך ירושלים עורך את המשיחה ומברך על הנעשה . לאחר ההכתרה לא נשאר לאצילי המלוכה שבשכם אלא להופיע , אחד לאחד , לפני הזוג המלכותי שזה עתה הוכתר ולהישבע לו שבועת אמונים . אמנם , אציל רם מעלה כבאלדוין איבלן , אדון רמלה , לא היה מוכן להתפשר לא עם אונס החוק ולא עם מועמדי מפלגת החצר היריבה . הוא עזב את הממלכה ועבר לשירות נסיכות אנטיוכיה . בהיפרדו אמר ; 'רבותי , עשו כמיטב יכולתכם , כיוון מלות הפתיחה שלו ( ראה רשימת הקיצורים לכרך _זהן — למקור הצלבני העיקרי . חיבור אחר המסתמך על תרגומו הצרפתי של ויליאם מצור ומביא לו המשך מיוחס לארנול ( ראה רשימת הקיצורים לכרך . ( וראה : פראוור , תולדות , א , עמ' , 525-517 והביבליוגראפיה שם , ב , עמ' 4 . 582-581 י אראקלס כג . 17 ( עמ' . ( 29-28

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help