sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

העברית בצורה מוחלטת , והתלמידים היהודים מגמגמים בשפה הערבית . עם כל הרצון הטוב של התושבים , המציאות חודרת פנימה ומכתיבה לא מעט את אורח החיים שמתנהל בכפר . הדפוסים של רוב ומיעוט , מבחינה פסיכולוגית ומעשית , מכתיבים את האינטראקציה בין ערבים ויהודים , וכאשר ישנה התנגשות אינטרסים , בדרך כלל ידם של היהודים על העליונה , והערבים הם אלה שצריכים להתאים את עצמם למצב , כדי להמשיך ולשרוד כקהילה משותפת , שכן במשך הזמן החיים המשותפים הפכו לצורך קיומי כלכלי , מעבר לאידיאולוגיה אשר בבסיסה . מתוך הניסיון המורכב והעשיר הזה צמח בית הספר לשלום , מוסד חינוכי רעיוני שהוקם על ידי הקהילה בשנת 1979 כדי להנחיל את הניסיון של אנשיה לסביבתם הקרובה והרחוקה . בית הספר לשלום מבצע את משימתו על ידי עריכת מפגשים יזומים בנוה שלום בין יהודים וערבים מישראל - מפגשי תלמידים , סטודנטים , מורים ואנשי חינוך , ומפגשים לקהל הרחב . אנחנו גם עורכים פעילות חד לאומית ליהודים לבד ולערבים לבד , ובשנים האחרונות התחלנו לערוך מפגשים בין יהודים ישראלים ופלסטינים מהאוטונומיה . בבית הספר לשלום עובדים כיום כ 30 מנחים יהודים וערבים , והוא מנוהל ברוטציה על ידי ערבי ויהודי . בפעילויות השונות שקיימנו במשך השנים השתתפו כ 25 , 000 בני נוער ומבוגרים . כמו היישוב כן בית הספר לשלום החל את עבודתו מתוך ראייה נאיבית ( וכן גם שאר הארגונים שעסקו אז במפגשים מסוג זה . ( במפגש ראינו את תכלית הכול ; הפחתת סטריאוטיפים וקירוב לבבות היו מילות הקסם . במשך השנים , תוך למידה מהניסיון של הקהילה ומניסיון העשייה שלנו , פיתח הצוות בבית הספר לשלום ראייה ביקורתית יותר בקשר למפגש . הבנו שסטריאוטיפים הם רק הסימפטום שעל פני השטח , סימפטום שמלמד על תפישות היסוד אצל יהודים וערבים , אשר נבנות מהקונפליקט ומקיימות אותו . הבנו כי לאכול חומוס ביחד אולי נותן הרגשה טובה לרגע , אבל זו אינה פותרת שום דבר ? להיפך , היא עוזרת לשמר את הסטטוס קוו , ואף מחזקת אותו . לאחר שנים רבות של ניסוי ותעייה בנינו גישת עבודה אשר רואה את המפגש כמפגש בין שתי זהויות לאומיות , ומטרתו לחקור ולהבנות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help