sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

חונקים את הפליט שבלבנו ומפארים את הציוני שבנשמתנו . באותה מידה שאנחנו משכתבים את הביוגרפיה האישית שלנו אנחנו משכתבים את ההיסטוריה הקולקטיבית שלנו . המעבר הזה מבן גולה יהודית , שהיא העתיקה ביותר , לשותף בזהות הישראלית לווה בלחץ אדיר שהופעל עלי ועדיין פועל במלוא עוצמתו , הלחץ להמיר את ההיסטוריה היהודית שלי בהיסטוריה ארץ ישראלית . אין זה קל לאמץ היסטוריה משוכתבת ממניעים אידיאולוגיים , אפילו יהיו הטהורים ביותר . קונפליקט פנימי נוסף הוא הצורך , או הפיתוי , להיות שותף לאשליה חסרת בסים . כדי להניע מסות של יהודים לעקור שורשים ישנים שם ולהכות שורשים חדשים כאן , אנו שוקדים לשכנע את עצמנו ואת העולים הפוטנציאליים כי לעם היהודי , ישראל היא המדינה הבטוחה עלי אדמות , וכי היא המועדון היחידי שבו יחוש היהודי כי הוא אדם נורמלי וזקוף קומה . כאזרח ותיק במזרח התיכון , אני יודע מניסיוני האישי ומניסיון אבותי מחורבן בית ראשון ועד היום , כי שלושת נביאי האנושות צמחו כאן ושלושתם נחלו כישלון חרוץ במשימה להביא את הביטחון המיוחל במרחב הזה . כישראלי אני מרגיש מאוים במזרח התיכון המטורף לא פחות משהייתי מאוים כיהודי בעיראק המטורפת לא פחות . ובאשר לגאווה ? שם לפחות הרגשתי שאני נמנה ללא עוררין עם הנבחרת הרוחנית המובילה . אני משוכנע כי למוסיקאי או למשורר המקבילים לי ממוסקבה , חשובה גאוות היוצר לא פחות מגאוות הטנק הרועם או המטוס השואג . אני חי בשני עולמות כמו כל אלה שנדדו ממציאות למציאות אחרת . ישנם כאלה שאיתרע מזלם ולא מצאו את החיבור ההולם עם המולדת החדשה . הם הגיעו אל סוף הדרך כזקנים מרי נפש . אני , מזלי שפר עלי . ביני לבין ישראל לא התלהטה אהבה ממבט ראשון , אלא צמחה מערכת אינטימית של חיבה , נאמנות והערכה . אהבה זו לא נחוצים לה קביים אידיאולוגיים . אף שהיא איתנה ביסודה היא מניחה לי מדי בוקר לבחון את הפנורמה הקיומית שלי ושל ישראל בעיניים חפות מרומנטיקה מזויפת . רוביק רוזנטל הוא מראיין לרוחי . אולי בזכות שנות הידידות הארוכות עלה בידינו - הוא שינק בביתו את רוח המערב ואני שהגחתי מלב ליבו של המזרח - למצוא את הספסל בגן האינטלקטואלי הנכון , כדי

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help