sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

עקיבא אלדר מתאר את התלבטויותיו של עיתונאי ישראל בכיר העוסק בנושאים רגישים ביותר , שאינטרסים לאומיים כבדי משקל מעורבים בהם , ביניהם גם יחסיה של ישראל עם משטרים דיקטטוריים . הוא מזהיר מפני "צנזורה עצמית" של עיתונאים או התעלמות תקשורתית שמקורה בשיקולי רייטינג ותפוצה . ז "ר ליאונרדו סיינקמן מהאוניברסיטה העברית בירושלים מותח ביקורת נרקבת על הישגיהם ומחדליהם של נציגי ישראל בפעולתם להצלת יהודי ארגנטינה שנרדפו , עונו ונרצחו על ידי המשטר הדיקטטורי , בעוד ישראל מוכרת באותה עת נשק וציוד צבאי רב לאותו משטר . מחקרו מתבסס על מסמכים שהיו חסויים עד כה . ד"ר דוויד קמחי , שהיה בשעתו מנכ"ל משרד החוץ ומראשי " המוסד , " מכיר מקרוב את מדיניות החוץ הגלויה והחשאית של ישראל . על רקע דוגמאות ודיון בשאלת המוסריות של הכיבוש הישראלי בשטחים , או קשרי "המוסד" עם גורמים בלבנון בעת התרחבות המעורבות הישראלית שם , הוא מדגיש את קיומם של צרכים חיוניים של המדינה , כגון יצוא נשק , בצד הצורך להתוות " קווים אדומים" שינחו את מקבלי ההחלטות . באסם עיר , מייסד ומנכ"ל "הקבוצה הפלסטינית לשמירה על זכויות האדם , " ובעבר תחקירן של ארגון "בצלם , " עורך השוואה אמיצה בין הפרות זכויות האדם בשטחים תחת שלטון ישראל ותחת שלטון הרשות הפלסטינית . הוא מתריע מפני נטייתם של חלק מאנשי מחנה השלום הישראלי לתמוך באופן עיוור ברשות הפלסטינית , ולהתעלם מהפרות זכויות האדם שהיא מבצעת . ג'ורג'ה סאמפאיו , נשיא פורטוגל , שהחל את פעילותו הפוליטית כמנהיג סטודנטים בארצו במאבק נגד הדיקטטורה , ניאות לכתוב במיוחד לקובץ זה על מעמדן של זכויות האדם בעולם , ומקומה של אירופה בקידומן , כמקור השראה למדיניות העולמית . פר"מוס ד 4 וה , לשעבר חבר ועדת החוץ של הבונדסטאג בגרמניה וכיום נציב תלונות למען חופש התקשורת של הארגון לביטחון ושיתוף באירופה , מציג את הרקע למוטיבציה האירופית להיאבק על אוניברסליזציה של זכויות האדם . הוא מתווכח עם פונדמנטליסטים הטוענים כי יש משטרים ותרבויות שהמאבק למען זכויות האדם אינו עולה בקנה אחד עם ערכיהם , ומדגיש את תפקידם של העיתונות ושל יחידים הנאבקים בארצותיהם למען

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help