sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר העיסוק בתופעת הנס במקרא אינו פשוט — הן משום שלמקרא אין מונח אקוויוולנטי ל"נס , " כמשמעותו בפינו , והן מפני שאין לצפות מן המקרא לתפיסה אחת ואחידה י ספרות המקרא אינה עשויה מקשה אחת ; היא משקפת חיי רוח תוססים , ומבטאת זרמים רוחניים שונים , שטבעו את חותמם בעם ישראל במשך מאות שנים . ספרות המקרא אף כוללת מגוון רחב של סוגים ספרותיים , ולא עוד אלא שכל יצירה ויצירה — כל יחידה ספרותית במקרא — היא עולם מלא בפני עצמו , עם רעיונות ומגמות המייחדות אותו . אף על פי כן , ראוי להתמודד עם האתגר , שכן ההתחקות אחר תפיסת הנס במקרא תקרע לנו צוהר אל עולם האמונות והדעות שלו . עם ישראל לא היה מעולם "עם לבדד ישכון . " חיי הרוח שלו משקפים דיאלוג ומאבק עם תרבויות העמים שסבבוהו . תפיסת הנס המקראית היא תוצאה של התמודדות עם עולם המיתוס והמאגיה . חלוקת התפקידים בין אל לאדם בעשיית הנסים מעידה על הנטייה הגוברת להפקיע את הכוח מירי האדם ולהעבירו לידי אלוהים , העושה בו שימוש בהנהגת עולמו ברוח המשפט והחסד . ואכן , מעשי הנסים לא הועלו על הכתב כדי לענג ולשעשע 1 תכליתם היא לעורר אמונה ולחנך עם ואדם . בשיחות הבאות נגביל את עצמנו למקרא ולהשקפתו , ונימנע במידת האפשר מהתייחסות לספרות העשירה שנכתבה על הנס לאחר חתימת המקרא ; נושא זה ראוי וראוי לסדרת שיחות נוספת . אופיין של השיחות אינו מאפשר לנו לומר דבר בשם אומרו ולהביא

ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help