sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:110

של נחמיה יש לקבוע בתקופתו של ארתחשסתא ששלט קודם לומנן של תעודות אלה , קרי . בימי ארתחשסתא הראשון . ברם זה אומר , כי יוספוס אמנם קבע את זמנו של מאורע מאמצע המאה החמישית באמצע המאה הרביעית . הדעה הראשונה , שהניחה קשר בץ נחמיה לארתחשסתא השני וזיהתה את בגוזס של יוספוס כבגואס של דיודורוס , הופרכה מעיקרה וירדה מן הפרק . השאלה היחידה שעדיין היה צורך לדון בה הייתה , האם את בניית המקדש השומרוני על הר גריזים , שיוספוס קושר עם אלכסנדר ועם נישואי התערובת , ניתן להשאיר היכן שקובע אותה יוספוס , בימי אלכסנדר , או שמא יש להחזיר אף אותה למאה החמישית . מכל מקום חשוב לנו להדגיש , כי גם בעידן שני זה של המחקר , כמו בקודמו , רווחה הדעה בין החוקרים , שהייתה מוסכמת למעשה על כולם כאחד , כי נחמיה ויוספוס מתייחסים לאותו מקרה . שהרי מוסרים שניהם על קרוב משפחה מדרגה ראשונה של יוחנן כוהן גדול ( בנו של יוידע ונכדו של אלישיב ) שנשא את בת סנבלט ועל כן גורש ; ושניהם אף מוסיפים כי גם כוהנים אחרים נשאו נשים נכריות באותם ימים . לפי ניסוחו של קאולי , שצוטט בהסכמה על ידי רבים , הדעה כי היו שני מקרים כאלה , שרק על האחרון שבהם מספר יוספוס , היא פתרון שרק נואשים ביותר עשויים להעלותו על הדעת . השלב השלישי : יסודותיה של ההסכמה הכללית ההיא נתערערו בשנות החמישים והשישים בשל שלוש התפתחויות כלליות ובשל תגלית ספציפית אחת , ואילו תגלית אחרת בשנות השמונים נחשבת בעיני רבים כאילו קברה אותה סופית . ראשית , ובצורה כללית ביותר , תגליות קומראן הביאו להכרה גורפת באופייה הרבגוני של היהדות הקדומה ובאי נכונותה של ההנחה , כי כל היהודים מימי עזרא ואילך היו 'אורתודוקסים . ' ליוחנן לוי , ירושלים תש"ט , עמ' . 255-254 כאן , אחרי שבפתח מאמרו על קדמוניות יא , , 301-297 הוא הגיע למסקנה , כי 'יונתן' שבנחמיה יב יא הוא שיבוש של 'יוחנן , ' חזר שליט כבר בעמוד הבא , פעמיים , לדבר על 'יונתן' ? תהא טעות זו של המחבר או של המדפיס , משמעותה לענייננו עומדת בעינה . 10 ראו לעיל , הערה , 7 וכן 11 E . Meyer , Der Papyrusfund von Elephantine , Leipzig 19122 , p . 71 לדיון ולהפניות לספרות , ראו John Rylands Library , 38 ( 1955-1956 ) , pp . 170-187 H . H . Rowley , 'Sanballat and the Samaritan Temple ' , Bulletinof the / a solution too desperate to be entertained' 12 ראו . קאולי ( לעיל , הערה , ( 8 עמ' , 110 המצוטט מתוך הסכמה על ירי ראולי , שם , עמ' , 173 הערה 1 וכן Cambridge , MA & London 1937 , p . 508 R . Marcus , Josephus , 6 ( Loeb Classical Library ) , ואחרים . לדברים דומים , ראו : ' ) letteratura Giudeo-Ellenisiica , Florence 1924 , p . 204 B . Motzo , Saggi di storia e ניסיון של הרמוניזציה שאינו ראוי לדיון !( ' א' צ'ריקובר , היהודים והיוונים בתקופה ההלניסטית , ירושלים תשכ"ג , עמ' , 331 הערה ; 12 ש '' ז צייטלין , קורות בית שני , א , ירושלים ותל אביב תשכ '' ח , עמ' , 316 הערה . 117 למספר מקרים של אמונה רומה בשנים שקדמו לגילוי תעודות יב , ראו : ' ) Gottingen 1864 , p . 277 E . Ewald , Geschkhte des Volkes Israel , IV , מובן מאליו 1 0 £ ללא ספק , ( ' [ ... ] וכן ' ) High Priests , London 1904 , p . 15 E . Bevan , Jerusalem under the ללא ספק . ( ' באשר להנחה הרווחת , כי נחמיה יג , כט-ל וקדמוניות יא , 312 מלמדים שהיו גם מקרים אחרים של נישואי תערובת בקרב הכוהנים , הדומים לאלה עם בתו של סנבלט , ראו בין השאר : מ"צ סגל , מסורת ובקורת , ירושלים תשי"ז , עמ' . 220 , 218-217 13 ראו , למשל M . Smith , 'Palestinian Judaism in the First Century ' , M . Davis ( ed . ) , Israel : Its Role in

יד יצחק בן-צבי

רשות העתיקות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help