sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

האינסטלטור , 119871 ובעוד אין סוף סרטי עלילה ארוכים , סרטי עלילה קצרים , דרמות טלוויזיה , מוצרי קולנוע , וכמובן גם ספרים , ספרי ילדים ומחזות אחרים , שנוצרו בתל אביב ומחוצה לה החל מיום הקמתה ועד לימינו אנו . הסרטים שעליהם נבחר להרחיב את הדיבור בספר זה מהווים את חוט השידרה של תפיסת ה"אני" הישראלית בשלושים השנה האחרונות , מאחר שהם מגדירים את "גבולות" הקיום האזרחי הישראלי בכלל , ובעידן הפוסט הירואי בפרט ( מציצים ;( את "המותר והאסור" ביחסו של הישראלי למצב הקיומי ביטחוני שבו הוא נתון ( בלוז לחופש הגרול \ לא שם זין , ( את מהותו , תכניו ותכונותיו של "מרחב המחיה" של השכבות החלשות בארץ ( נורית ונגזרותיו ;( ובחשבון מצטבר , את מרכיביו העיקריים של "קוקטייל הקיום" הישראלי . היוצרים הנבחרים , ובמיוחד שלושה מביניהם ( לוין , שבתאי , זוהר , ( נבחרו בזכות היותם היוצרים הבולטים ביותר ( לפחות לדעת כותב שורות אלה ) בתחום התיאטרון , הספרות והקולנוע הישראליים של שלושים השנה האחרונות . אמנם קביעה זו נראית יותר טבעית ומוסכמת לגבי לוין ( שעל היותו היוצר התיאטרלי הבולט ביותר אין כמעט מחלוקות , ( ויותר שנויה במחלוקת לגבי זוהר ( שפרש "בלא עת" מחיי יצירה פעילים ) או שבתאי ( שפרש "בטרם עת" מחיי העולם הזה תוך שהוא מותיר אחריו רק יצירות מועטות ;( אכל בספר זה אנסה להוכיח כי מיעוט והעדר המשכיות יצירתית מצד השניים האחרונים אינם מונעים מהם להישאר שני היוצרים הבולטים בתחומם גם בשנים האחרונות . קו נוסף משותף לכל הסרטים והיוצרים הנמצאים במרכז הספר הוא העובדה כי כולם ( חוץ מטייל / של ג'ורג' עובדיה , ותכניות הטלוויזיה העכשוויות שאליהן הוא מושווה ) שייכים לאליטות של החברה הישראלית , שעיצבו את ה"סטרוקטורה ( תבנית ) האינטלקטואלית ( מחשבתית ) הדומיננטית ( שלטת " ( במשך שנים רבות . האופן שבו השפיעה תבנית זו על תפיסת המציאות הישראלית בתחומים שונים יהווה את עמוד התווך של רבים מהמאמרים בספר . אלה ישובו ויחזרו פעמים בגלוי ופעמים באופן סמוי , אל מספר תיאורטיקנים מרכזיים בתחומי חקר התרבות ( למשל גולדמן או בורדיה , ( תפקידים ותפקודים של האמנות ( לוקאץ , ' מרכוזה , קרייטלר

ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help