sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא ספר זה עוסק בחוק המקראי ובמקורותיו . הוא עוסק בשאלות כמה איך נוצרו חוקי המקרא ? מכוח מה נדרשים בני האדם לציית לחוקי המקרא ? עד כמה צייתו לחוקים אלה בעברי המקור האלוהי הוא אחד ממקורותיו של החוק המקראי . וכשמדברים על המקור האלוהי , חשוב לזכור שהדיון תלוי לא רק בעובדות אלא גם באמונות ובדעות . מנקודת מבט אמונית-דתית , חוקי המקרא חוברו בידי ה . ' תפיסה זאת עולה מתוך הטקסט המקראי עצמו , המעיד על עצמו שניתן לעם ישראל על ידי ה , ' באמצעות משה . חקר המקרא המודרני אינו מקבל גישה זאת ומניח שספרי התורה חוברו על ידי בני אדם , לאורך הדורות . אין להבין מכך שלגבי מחקר המקרא חוקי התורה , המעידים על עצמם שמקורם אלוהי , הם מעשה רמייה שהוביל דורות של אנשים לאמונת הבל . גם אם יש חוקרי מקרא בודדים שהיו מוכנים להסכים עם גישה כזאת , רוב החוקרים רואים בחיבור ספרי התורה תהליך מתמשך של יוצרים רבים , שהעלו על הכתב מסורות ורעיונות שהתהלכו בקרב העם במשך דורות . האנשים שהעלו את הרעיונות ואת המסורות האלה על הכתב כיבדו אותם מאוד , וקרוב לוודאי שהם גם האמינו שמקורם אלוהי . חלק ניכר מעבודתו של חוקר המקרא המודרני הוא ניסיון להתחקות אחר מקורם של חלקי התורה השונים ואחר האידאולוגיה שהנחתה את מחבריהם . מתון איזו גישה נקרא אנחנו את החוק המקראי כשנעסוק בו בספר זה ! ראשית נעיין בחוק המקראי כפי שהוא מופיע לפנינו , כלומר , מתוך ההנחות של הטקסט על עצמו . בדיוק כפי שבקריאה ראשונה ברומאן ( למשל " , החטא ועונשו (" אנחנו עוקבים אחר קורותיו של גיבור הסיפור ( ךקקול ! ניקוכ ) ולא עוסקים בשאלה אם הוא דמות אמיתית , כך גם כטקסט המקראי : תחילה "נתמסר" לדברים שהטקסט מספר כפי שהוא מספר אותם , ונתייחס לחוקים כאל חוקים שמקורם אלוהי . נרשה לעצמנו גם לקרוא את הטקסט המקראי קריאה נוספת , ואז נבחן בעין ביקורתית את הדברים שהוא מספר על עצמו . כמקרים כאלה נשתדל להציג גם גישות מסורתיות וגם גישות של המחקר המודרני . " אנטי הצדק , " קריקטורה מאת nvj / n דומייה , מגדולי הקריקטוריסטים של כל הזמנים חי בצרפת , ( 1879- 1808 ) והרבה לתאו ולבקר את החברה הצרפתית טל ימיו . רבות מיצירותיו עוסקות . במערכת המשפט . בתמונה : עורך דין נושא נאום נלהב , בעוד השופטים ישנים שנת ישרים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help