sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פרק א' הכתבים הנוצריים הראשונים וזיקתם ליהדות בכתבים הנוצריים הראשונים משתקפים רעיונות , אמונות , דעות וזרמים של יהדות הבית השני . בכתבים אלה משתקף עולמם של החכמים על התלבטויותיהם , מדרשיהם ומשליהם , וכן באות לירי ביטוי התקווה לגאולה והאמונות המשיחיות של היהדות . ניכרים הדים לרוב זרמי היהדות ואפילו לקבוצות שוליות מבחינת החכמים כמו היהדות ההלניסטית והשקפת עולמם של האיסיים , היא כת מרבר יהורה . ברי , שאי אפשר ללמוד על יהדות הבית השני רק ממקורות היהדות . כך , למשל , על היהדות הרבנית מסופר במקורות שזמנם דורות אחרים אחרי הופעת הנצרות . חכמינו החלו לרשום את דברי הימים רק אחרי חורבן הבית , ואילו רובם של אלה , המוסרים את תורות חכמינו שבתורה שבעל פה , במדרשים ובאגדות חיו לבל המוקדם דור אחד לפני חורבן הבית ובדורות שלאחר מכן . למרות זאת , אפילו המעיין עיון שטחי במקורות הללו , יווכח לדעת שמשתקפת בהם התורה שבעל פה , שהיא , במקרים רבים , קרומה בהרבה יותר מתקופתם של אלה אשר בשמם היא נמסרת . בכתבים הנוצריים הראשונים משתקף איפוא עולמם של החכמים , קודם להשתקפותו במקורותינו . הכתבים משקפים את חיי היהודים בגלות יוון , המוכרים בעיקר מכתבי פילון האלכסנדרוני , ואפשר ללמוד מהם גם על שאר תפוצות ישראל ומנהגיהן של ישראל שלא נרשמו במקורותינו הפנימיים הקדומים . לדוגמה : המנהג לתת שם בשעת ברית מילה אינו ידוע מן הספרות התלמודית , אך באחד מספרי הבשורה ( לוקאס א — 59 ,

ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help