sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:43

פותח בשורה 9 להלן . בשורות ו 8- אנו נסמכים על כתב יד קימברידג' שפרסם אברמסון . כתב יד זה משמש אותנו מכאן ואילך עד שורה 22 לחילופי נוסח . משורה 32 ואילך משמש אותנו לחילופי נוסח גם כתב יד פירקוביץ , ב , . 110 סוגריים מרובעים מציינים השלמה של ליקוי בכתב היד . סוגריים מזווים מציינים את השלמת המעתיק בשוליים או מעל השורה . כמו קטע המכתב המתפרסם באן גם השיר 'יצאה לקדמך כלה' מתרונן בולו בחוויה של ביקור , ונראה שייך לענייננו : לצאה ללןךקלף סלה לף ל לתה / מיום אשר לא חלתה 7 ןך 0 זף חלתה השתיקלקלה 3 לדי ןגלותה להר קדש / כי ך * $ תה ןרים ¥ לו ולא ^ לתה ותןגפור ךחיק מ ^ תחןה נלח / הי 5 לף מ ? ל 9 קי ם ^> 5 גלתה דלרי תח $ תה ^ לדוה לף נ # דוה / ל ? ה ועיניה מול ק . ק ? # תלתה ה 3 ה בף ך ^ לןה , הדוד , י 3 ף חעזלןה / אחרי לדידותך הל ^ ה ןלא ^ ותה השיר מתאר באופן לירי ביקור אינטימי של בלה חולת אהבה בבית דודה . הכלה נרתעת בראותה בי זרים תפסו את מקומה וכי עליה להסתפק בהצצה ממרחק , מהמקום שאליו נדדה מאונס . במקום מנחה היא שולחת לדודה את דברי השיר כמתנה , ותולה את עיניה בגעגועים אל מקום הדום רגליו . השיר חותם בהבעת נאמנות . הבית האחרץ בצורתו זו נתקיים בקטע גניזה מקימברידג ' בסדרה החדשה של אוסף טילור ושכטר , מספר , 278 קטע . 9 וכן בכתב יד פירקוביץ , ב , 48 שהוא חלק מדיואן הלוי , במחזורי ספרד הקדומים הבית האחרון חסר . במהדורת ברודי לשירי הקודש , ברלין תרע א , ג , עמ' 144 נקבע נוסח הבית האחרץ על פי תכלאלים תימניים מאוחרים יחסית : השקף והאזינה ושמע לשועתה / קוראה במר לבה ונפשה אשר כלתה . וכך גם שירי הקודש לרבי יהודה הלוי , מהדורת ד' ירח , ירושלים תשל ח , א , עמ' . 212 על אופיו הארצי של השיר שלנו ניתן לעמוד כאשר משווים אותו עם שיר מקביל של הלוי שאופיו רוחני במפורש . פתיחתו ; נ # ? י לגית אל נ ? קי 9 ה 9 aj לתה / גם nto ^ qs לבזותו ץלתה . גם בשיר זה יש עלייה , אבל כאן זוהי חוויה נפשית שעולמה הוא עולם החלום . בהקיץ המשורר מאוכזב , שבן החלום לא הביא לו ישועה ן לי ךןלום לא יסלים && להקיץ חלתה / חלתה 1 ייום לא חלתה $ נים וכר ( ראה דיואן יהודה הלוי , מהדורת ח' ברודי , ברלין תר ע , ב , עמ' , 307-306 והפירוש שם , הערות , עמ' . ( 289-287 שיר במתכונת דומה כתב גם ר' יהודה אלחריזי אחרי שבא לירושלים ... ו נ 0 ? זי ל ^ יון rjppt > ןלתה / מ 3 לןגמקים עד אדוקים ץלתה // גיל הך 1 יתה יום ך # ק . ד , הר אל ת ^^ יי 1 יעת תךאה ןגךת ןרים ^< ר / לןגלו ל 3 ית האל ןהיא לא ¥ לתה ( תחבמוני , שער עשרים ושמונה , מהדורת י' טופורובסקי , תל אביב תשי'ב , עמ' . ( 247-245 אולי ניתן ללמוד מן ההקבלה בין שירו של הלוי לבין זה של אלחריזי , שגם הראשון נכתב בירושלים , מכל מקום נדמה שר' יהודה אלחריזי הביר היטב את שירו של ר' יהודה הלוי , ואף מצא אותו מתאים לחיקוי ולהצגה במקאמה הירושלמית שלו . נציג אם כן עתה את האיגרת הירושלמית של הלוי . סימני ההדרה [ ... ] חסר של מילה בכתב היד [ .. ] חסר של פחות ממילה בכתב היד < > השלמת המעתיק בשוליים או מעל השורה

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help