sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:65

ברוב המקרים על ידי בני משפחה . בקבורת כלים עם המת מתבטאת ההמשכיות והמעבר ההדרגתי בין החיים למוות . נציין תופעות שהובחנו במהלך בדיקת ממצאי הקברים : א . במערות שלא נשדדו בעבר מצויים שברים של כלי חרס אשר אינם מתרפאים ואינם ניתנים להשלמה . נוצר הרושם שהוכנסו למערה כלים שבורים או שנשברו במכוון , כחלק מביטוי האבל . מה גם שידועה תופעה מהתקופה העתיקה של כלים מרוסקים . אפשר שנדרסו במהלך השימוש , ואין להוציא מכלל אפשרות שנזרקו כביטוי לכאב או לאבלות . ב . שימוש רב בחפצים פגומים ובכלי חרס כגון בקבוקים וסירים באיכות ירודה , הנראים ככלים שנתקלקלו במהלך הייצור . 140 סביר שיעדיפו כלים פגומים משום שכלי החרס מקבלים טומאה ואינם ראויים לשימוש אחר . ג . טיפוסי הכלים הרווחים במערות הקבורה בירושלים אינם מהמשובחים : לא נמצאו כמעט כלים מטיפוס טרה סיגילטה המיובאת או המקומית , ומעטה קרמיקת יבוא . נראה כי למערות קבורה העדיפו להכניס חפצים פשוטים יחסית , ככל הנראה מחשש "בל תשחית . " ד . מבחר הכלים מצומצם ואינו משקף את מגוון כלי היום יום ששימשו באותה תקופה . מכאן שהשימוש בכלים היה פונקציונלי , לצורך הקבורה , לבד מהכלים האישיים שהונחו לצד הנקבר . 137 על בקבוקי זכוכית וחפצים שנלקטו בגלוסקמות ראו במערות 15-4 ; 16-3 ; 12-1 ועוד . ואשר ליריחו ראו בנט _, , 1965 קבר 138 . G 2 רובין , תשל"ז , עמ' . 224 על כלים בתהליך הקבורה ראו שם , עמ' 139 . 225-218 שם , עמ . 220 ' 140 הבחנה דומה נעשתה ביריחו . חכלילי , תשל"ט , עמ' . 64

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help