sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:511

אפשר למצוא תמיר מרכבות וסוסים לנסיעה בתוך העיר , אך לטיולים מיוחדים וארוכים יש להזמין רכב מראש במשרדי התיירות . נמסרים גם פרטים על מחירי שכירת כרכרות , סוסי רכיבה וחמורים . פרס ( 1921 ) מסכם את מחירי הנסיעה בירושלים ובסביבותיה עם ראשית הכיבוש הבריטי , כדלקמן : משער יפו למחנה יהודה 7 . 5 — ג"מ ( גרוש מצרי ;( לשכונת הבוכארים 10 — ג"מ : לבית החולים שערי צדק 10 — ג"מ ; לתחנת הרכבת 10 — ג"מ ; להר הזיתים — הלוך וחזור , ושהייה של חצי שעה 40 — ג"מ . בעד כל רבע שעה נוסף — עוד 5 ג"מ , לקבר רחל אמנו — הלוך וחזור , ושהייה של חצי שעה 50 — ג"מ ; למוצא וחזרה 1 — לי"מ ( לירה מצרית ;( שכירת עגלה לשעה 6 — ו ג"מ ; בלילה — תוספת של % > ם . 3 מסיכום זה אנו למרים על 'קווי' הכרכרות בירושלים בשלהי השלטון העות'מאני . ערב מלחמת העולם הראשונה מוסר העיתון 'המוריה , ' כי הדיליז'נס בקו ירושלים-מוצא בבר החל פועל פעמיים ביום . סיכום על רשת הדרכים אל ירושלים בראשית המאה ה 20 ועל התיקונים הדרושים בהן ניתן למצוא בעיתון 'השקפה : ' בדרך ירושלים-יפו , שאורכה 60 . 48 ק"מ , יש צורך לתקן 11 ק"מ ; בכביש ירושלים-חברון , שאורכו 58 . 5 ק"מ , יש צורך לתקן 7 ק"מ ; בכביש ירושלים-שכם יש צורך לתקן 3 . 5 ק"מ מתוך 40 ק"מ ; בכביש ירושלים-יריחו , שאורכו 33 ק"מ , יש לתקן הכל ; בכביש ירושלים-עין כרם , שאורכו 5 . 5 ק"מ , יש לתקן הכל ; בכביש ירושלים-בית לדום , יש לתקן 780 מ ! ' בכביש ירושלים-בית ג'אלה , יש לתקן הכל ; לארטאס — יש לתקן הכל 1 בכביש ירושלים-א טור , יש לתקן הכל ; ... מירושלים לנבי סמואל הדרך חדשה ואורכה 10 ק"מ . 46 עוד פרטים מעניינים בקשר לאמצעי התחבורה בירושלים ניתן למצוא במקורות התקופה . לתרנ"ר ( 1894 ) מספר פרס , בי בעיר כבר נראים אופניים ראשונים . אופניים פגעו באביו וגרמו למותו . ב 1905 מציין לונץ , בי עומדים לבנות אוניות שתשוטנה בים המלח ותיצורנה קשר בין ירושלים לכרך . ב 908 ו 3 . 3 . ו הגיעה לעיר המכונית הראשונה ; היתה זו מכונית של תייר אמריקני שבא מחיפה " . אך העובדה המעניינת ביותר בקשר לדרכים בירושלים היא הרעיון , שעלה ערב מלחמת העולם הראשונה , להקים בעיר חשמלית , וקו רכבת חשמלית מירושלים ליריחו . הועלתה גם תוכנית להאיר בחשמל את בל העיר . לסוף 1909 מוסר לונץ : 'חברה גדולה אטלקית פנתה לממשלתנו בבקשה להרשות לה להאיר באור חשמליים רבים מערי הגדולות שבתוגרמה ובהם גם עי"ק ירושלים ולפי הנשמע תשיג מבוקשה' . ב 0 ל 9 ו מספר העיתון 'האור , ' כי חברה משותפת איטלקית בלגית מתכוונת לפנות לממשלה העות'מאנית בבקשה לקבל רשיונות לבניית חשמליות בירושלים , רכבת חשמלית מירושלים ליריחו , ומערכת תאורה ביפו ובירושלים . הרשיון מבוקש ל 30 שנה . 51 בעבור שנה כותב עיתון זה : 'החרה לעבודות ציבוריות הכינה את ראשי הפרקים של התנאים . 43 בדקר , 2 ו 9 ו . עמי . 19 . 44 פרס . ספר המסעות , עמי . 45 . 112 מריה . בי באב תרעיב , שנה שלישית , גיליון פג , עמי . 46 . 2 השקפה , ט"ז בחשוון תרס"ה , שנה שישית , גיליון יא , עמי . 2 . 47 פרס . מאה שנה , עמי . 43 . 75 לונץ , לוח לתדס"ה , עמי . 49 . 166 ידיעות ההברה הגרמנית , , 1908 עמי . 50 . 73 לונץ , לוח לתר"ע , עמי 57 ו . 51 . 158- האור , בי בסיוון תר"ע , שנה ראשונה , גיליון עט , עמי ג .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help