sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:507

על התחנה וילוו את הרכבת כרי לשמור על הסדר והביטחון . " גם עלו מחשבות להאריך את המסילה . ידיעה המופיעה ב 897 ו ברבעון יקרן החקר הבריטית' מספרת על הצעה להאריך את המסילה עד לעיר העתיקה , באמצעות גשר ברזל שייבנה מעל וארי רבאבה ( גיא בן הינום . ( משם תקיף את המדרון הדרומי של הר ציון , ומשם — לעבר שער האשפות , שם תיבנה תחנה . משם תוארך המסילה אל עבר הפינה הררומית מזרחית של הר הבית = ) קרן העופל , ( תפנה דרומה , תעבור מעל לכפר השילוח , ותמשיך מזרחה לים המלח . עור מוצע , שמשער האשפות תיבנה דרך לברכרות , שתוביל במעלה הטירופויאון אל שער דמשק , והלאה צפונה . לדברי העיתון סבורים תושבי העיר שזוהי תוכנית פנטאסטית מדי . " יריעה מעניינת אחרת מספרת על תוכנית ועל רשיון שכבר ניתן לבניית מסילת ברזל משער חברון = ) שער יפו ) לבית לחם י רכבת זו תיגרר באמצעות סוסים . מיכלין מספר על בך : ' ה' אמסצילאווסקי השיג רשיון מהממשלה לבנות מסילת ברזל ע"י סוסים ( טראמוואי ) משער חברון עד בית לחםי 24 א . ב 1909 צצו תוכניות להרחיב את רשת המסילות בארץ בכלל , ואת המסילה יפו-ירושלים בפרט . נמסר , בי ניתן לחברת המסילה יפו-ירושלים רשיון להמשיך את המסילה ער שכם ועזה , אך הדבר לא יצא לפועל . מבחינה כלכלית מצב הרכבת טוב מאד . " עוד נמסר , כי איטלקי אחד מבקש רשיון לבנות מסילת ברזל מיפו לעזה , וממנה לגבול מצרים וכן מיפו לחיפה , לאורך שפת הים . מוצעת גם מסילה מירושלים לא סלט , שתתחבר אל המסילה החיגיאזית . 26 על הרעיון לחבר את מסילת הברזל יפו-ירושלים עם מסילה לקאהיר מספר גם לונץ : 'עשיר מפורסם אנגלי השיג רשיון לבנות מסילת ברזל מקהירא לירושלים דרך וואדי אל עריש והיא תתאחר עם מסילת הברזל יפו-ירושלים . 27 ' ערב מלחמת העולם הראשונה החל השלטון התורכי מתכנן הרחבה ניכרת של רשת מסילות הברזל בארץ ישראל . ב 2 ו 9 ו מספר העיתון 'האור , ' כי ישנן ידיעות , שמיד אחרי תום המלחמה בבלקאן יחלו במרץ בסלילת מסילות הברזל באנטוליה ובסוריה . בארץ יזדרזו לחבר את ג'נין עם ירושלים , ואת ירושלים יחברו עם מסילת הברזל החיג'אזיח , דרך יריחו — כל זאת בדי לבסס את השלטון בסוריה . ואכן , ב 1913 הוחל בבניית מסילת ברזל בין ירושלים לג'נין , שאמורה היתה להמשיך לעפולה ולהתחבר משם עם המסילה החג'אזית . ב'האור' מ 1913 אף נמסר , בי הסתיימה סלילת הקטע עפולה-ג'נין , וכי ב םו בפברואר כבר החלו לנסוע רכבות משא מחיפה עד ג'נין . עוד נאמר , כי הוחל בסלילת הקטע ג'נץ-שכם . ב 1913 אף הוחל בדיון על שינוי הבעלות על מסילת הברזל ירושלים-יפו , שהיתה ער אז בידי חברה צרפתית , והעברתה לידי חברת המסילה החיגיאזית . זו שאפה לרכוש אותה בדי שכל מסילות הברזל בארץ תהיינה בבעלות חברה אחת . חברת המסילה אף חשבה לחבר בהקדם את . 22 השקפה , כ"ה בניסן תרס"ו , שנה שביעית , גיליון עשרים ואחת , עמי . 5 ג . 2 רבעון יקרן התקר הבריטית / , 1897 עמי . 24 . 85 האור , י"ח באדר בי תרע"ג , שנה שלושים ואחת , גיליון קנז , עמי ג . 24 א . מיבלין , בראי הדורות , עמי . 25 . 65 החרות , כ"ז באייר תרע"ט , שנה ראשונה , גיליון שתיים , עמי . 3 . 24 שם , יי בתמוז תרע"ט , שנה ראשונה , גיליון ט"ו , עמי ג . . 27 לונץ , לוח לתר"ע , עמי 57 ו . . 28 האיר , י"ט בטבת תרע"ג , שנה שלושים ואחת , גיליון פ '' ד , עמי נ . . 29 שם , יי באדר בי תרע"ג , שנה שלושים ואחת , גיליון ק נא , עמי ג .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help