sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:505

התחרות בין המסילה לבין הכרכרות והתוכניות להרחבת המסילה הקמת מסילת הברזל גרמה לתחרות עם כרכרות העגלונים שהיו מהלכות בין יפו לירושלים . תחילה עדיין התמודדו העגלונים עם הרכבת על ידי הורדת מחירים , אך עד מהרה נעשה מצבם קשה , והתחבורה בדרך הכרכרות נתמעטה בגלל אורך הנסיעה 2 — ו שעות בכרכרה לעומת 4 שעות ברכבת . העיתון 'הצבי' מציין בחודש סיוון , 1896 כי העגלונים נושלו מפרנסתם עם הפעלת 4 ו . אהיצור , שבעים שנה למסילה . 5 ו . רבעון יקרן החקר הבריטית , 1893 . עמי . 16 . 93 גר 1 נוולד , מסילת ברזל , עמי . 28 אורכה של המסילה היה 87 ק"מ . בעת בנייתה התעוררו מספר בעיות . קודם כל היה צריך לדאוג לכך , שהשיפוע לא יהיה תלול מדי . התעוררו קשיים בהשגת חומרי דלק — פחם או עץ — להסקת הרור וליצירת הקיטור . להפעלת הרכבת בעץ מיובש היטב דרושה כמות גדולה פי 4 מפחם . הדבר חייב ריכוז מצבורי עץ עצומים , ובמרחקים קצרים יחסית , לאורך תוואי המסילה . חיונית להפעלה תקינה של הקטרים היתה גם אספקה מתמדת של מים — לצינון הדור ולהוספה במקום הקיטור שנצרך להנעה . לאורך התוואי נדרשו אפוא תחנות למילוי מים . בתחילה לא היתה הפעלת הקו ריווחית , מחוסר מטענים ובגלל שלא היה קשר מהתחנה ביפו לנמל . נעשה ניסיון לבנות סעיף לנמל , אבל הוא נסחף בסערה . לעומת זאת נוצלה המסילה יותר ויותר להובלת עולי רגל ונוסעים מירושלים ליפו . הרכבת נסעה פעם אחת ביום בכל ביוון , והנסיעה נמשכה 4-3 . 5 שעות . בשנה הראשונה אירעו לעיתים קרובות תקלות בקטרים וחסימות במסילה מחמת מזג האוויר . ב 894 ו נאלצה החברה לעכב תשלומים שהיתה חייבת , אך במאי אותה שנה הושג הסכם עם בעלי אגרות החוב . מבאן ואילך השתפרו העסקים בהדרגה , והפדיון מהמסילה הלך ועלה . % ס 6 מן ההכנסה היו מתשלומי הנוסעים , אך באשר למטענים נמשכו הקשיים,- במיוחד נשארה הבעיה של העדר מטענים מירושלים ליפו . mnn הרכבת בירושלים ופסי המסילה ) . קרפנטר , עמי . 085

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help