sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:358

הראשונים של כי"ח בפריס . ב 1879 רכשו התורמים בניין לבית הספר ועשו הבנות לפתיחתו . ב 882 ו נפתח בית הספר תחת השם 'בית הספר לתורה ולמלאכה . ' שפת ההוראה היתה צרפתית , וגם תובנית הלימודים דמתה לתוכנית שהיתה מקובלת בבתי הספר בצרפת . ב 880 י מספר 'החבצלת / כי בית גדול מחוץ לחומות , על רחוב יפו , שנבנה לפני מספר שנים , נמכר ונוער לבית ספר לבנים יהודים . את הבית קנו נתנאל רי רוטשילד ושמואל מונטאגיו . הפרושים התנגדו לפתיחת בית ספר זה , וטענו שעברית מותר ללמד רק בבית המדרש בהשגחת רבנים . גם העיתון 'הלבנון' כותב ב ם 88 ו , כי הברון דה רוטשילד רוצה להקים בירושלים בית ספר שבו ילמדו גם ערבית וצרפתית , וכי הדבר מעורר חילוקי דעות . וגרייבסקי מספר : 'בחדש אייר תר"מ 880 ) ו ) נקנה הבנין של בית הספר הזה — על דרך יפו ירושלם — הנבנה בשנת תרל"ז 877 ) ו ) מאת סי' משה פרץ מירושלם . הוצאות הבנין עלה לערך אלפים וחמש מאות נאפוליון זהב . ונמכר בסך 600 ו נאפ"ז ונועד לבית ספר לנערי בני ישראל . בשטר המקנה נכתב חצי הבנין על שם הברונים סיר נתנאל די רוטשילד בלונדון . וחצי השני על שם שמואל מונטאגיו' . הבניין היחיד שנרכש לא הספיק לצרבי בית הספר . בשנת תרמ"ו ( 1886 ) מספר 'הצבי' על תוכנית להעברת בית הספר לבתי טורא ' ) משכנות שאננים . ( ' לדברי העיתון יימסרו הגן של בתי טורא וטחנת הרוח שבו — לפי צוואת מונטפיורי — לבעלות בית הספר לתורה ומלאכה , כדי לבנות שם בית גדול , שיתאים לצרכי בית הספר , השוכן עתה בבית קטן מדי' . 85 ו . פרטים נוספים על הקמת בית הספר ראה : לוון נרסיס ; וירושלמי , 75 לכי"ח , עמי ; 99-97 פרס , מאה שנה , עמי . 186 . 78 פרומקין , מבחר כתבים , עמי 98 ( מתוך חבצלת , גיליון , 27 שנת . 187 . ( 1880 הלבנון , י'ידו בסיוון תר"מ , שנה שש עשרה , גיליון , 42 עמי . 188 . 133 גר"בסקי , ספר הישוב , עמי . 95 וראה גם : פרומקין , מבחר כתבים , עמי 96 ( חבצלת תר"מ , שנה עשירית , גיליון . 189 . ( 27 הצבי , כ"ט בסיוון תרמ"ו , שנה שנייה , גיליון לה , עמי ו . המבנה הראשון של בית הקפר כי"ח ( אליאנס ) . ( אצ"מ , אוסף התצלומים , מסי 795 / 2 ג . ( 1

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help