sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:46

מספר , כי 'המוסלמים נוהגים להשליך אבנים עליו בעברם , ואומרים.- זהי הבן שמרד באביו' . נורוב 835 ) ו ) מציין אף הוא , כי 'יר אבשלום' עומד ער היום כאות לחוסר המשמעת של אבשלום כלפי אביו . אך הוא מדגיש , כי לא עובר שם יהודי מבלי שיזרוק פנימה — דרך חריץ בקיר — אבן , ויפליט ק ללה . אך המערה שלמטה אף פעם אינה מתמלאת . גם בונר ראה ליד 'יד אכשלום' ערימה של אבנים . כששאל לפשר הדבר השיבו לו , כי הורים יהודים מביאים את ילדיהם הנה להזכיר להם את חטאו של אבשלום ולהסביר להם את החטא שבאי ציות להורים . כאן הם משליכים אבן כאות למחאתם על התנהגות כזו . אורלי ( בשנות ה ם ( 7 חוזר על עניין זריקת האבנים , ובך הוא מספר : עוברים את 'קבר אבשלום' שעד היום היהודים זורקים אבנים קטנות לתוכו , כעונש לבן 'הסורר ומורה . ' דרך פתח בצד רואים את האבנים . בקיר הסלע נמצא קבר יהושפט , שהכניסה לחדריו הפנימיים לא היתה נוחה כלל . הלאה דרומה מתרומם לגובה 18 רגל מבנה העמודים של קבר יעקב הקדוש . המבנה משמש כיום דיר לצאן . מדרום לו חצוב בסלע קבר זכריה שצורתו צורת קוביה . הרבה מאד קברי יהודים פזורים מכאן ועד לכפר השילוח . מסורות נוצריות שונות נתקשרו למערכת הקברים ההיסטורית . גם נורוב ( 1835 ) קורא לקבר הכהנים בני חיזיר קבר יעקב הקרוש . לדבריו התפלל ישו במקום , אחרי שבמשך יסוריו נפל לכאן מהר הבית משם השליכו אותו היהודים . " וויליאמז מוסר , כי במערת סט . ג'יימז ( יעקב הקדוש ) יש אולם ראשי שבחזיתו שני עמודים המהווים כניסה למערת קבר שבה הסתתר יעקב הקדוש לפי האמונה הנוצרית . גם נוסעים נוצרים אחרים קוראים למערת בני חיזיר מערת סט . ג'יימז . בימי הביניים נהגו נוצרים קדושה במקום זה . וכך במערת יהושפט . לעומתם נהגו היהודים לקרוא למערת בני חיזיר לעיתים בית החופשית או קבר עוזיהו . יריעה מיוחדת שמוסר וויליאמז מציינת , כי בחורף 1842 / 3 מצא מיסיונר ( מהכנסיה הקלרונית המאוחרת ) בקבר יהושפט מגילת קלף ובה קטעים מהתורה בכתב יפה מאד . לדברי ריטר עניינה המגילה תחילה את הארכאולוגים ואף נשלחה לספריית הוואטיקן , אך שולץ קבע שהכתב איננו עתיק . " גם דה סוסי ( 1851 ) מספר , כי כמה סקרנים שחיפשו במערת יהושפט מצאו חלק מספר תורה עתיק , וכי בעקבות זאת החליטו היהודים לסתום את המערה . ב 856 ו מספר פריים ו 'מאחורי יד אבשלום נמצא קבר תת קרקעי , הנקרא על שם יהושפט , שנשמר סגור ומסוגר , ושיהודי העיר רשאים לתבוע בעלות מסוימת עליו . לא יכלתי להיוודע על . 15 דוד דבית הלל ( בתוך : יערי , מסעות , עמי , ( sos וראה גם : וילנאי , עיר עתיקה , ( 1 » 69 ) עמי , 157 על תקופות אחרות ועל אגרות שנפוצו בעניין היד שהיתה בראש המצבה . . 16 נורוב , א , עמי . 252-250 נראה , כי מסורת זריקת האבניס על מצבת יד אבשלום היתה מקובלת על המוסלמים והיהודים כאחר . וראה בענין 1 ה : אבינר , מצבות קדומות , עמ . 17 . 8 בונר , עמי 89 ו . . 18 אורלי , עמי . 19 . 172-170 נורוב . א , עמי . 20 . 252-250 וויליאמז , ב , עסי . 449-448 . 21 וראה בעניין וה ובכלל בעניין שניות הקברים , אצל אביגר , מצבות קדומות , עמ' ג . 22 . 4- וויליאמז , ב , עמי . 452-451 ראה גם : גי . ווילסון , א , עמי . 23 . 490-488 גייני ריטר , ד , עמי . 24 . 175 ס 1 סי . עמי 2 ג -2גג 2 ( בתרגומו של איש שלוס , עמי . ( 589-588

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help