sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:45

בית המקרש , את בית הקברות היהודי , מצבות שטוחות לבנות לאיךספור היו מפוזרות על פני העמק , ועליהן כתובות עבריות קצרות , פשוטות למרי , בררך כלל , ובלתי מעניינות . כאן הוא המקום שבו רוצים היהודים הזקנים להיקבר , בדי שיזכו באושר נצחי מבלי שיצטרכו לעשות את דרכם מתחת לפני האדמה אל עמק יהושפט , כפי שיידרש מאלה המתים במקום אחר . הם מצפים לקום מקברותיהם אלה ביום תחיית המתים , ולהיות מראשוני הרואים את פגי המשיחי . גי . פיסק 842 ) ו ) מרגיש , בי בין הגורמים שהשפיעו על רצון היהודים לחוור לנחלתם הישנה היתה • האמונה הכללית השרירה אצלם , כי בל יהודי שמת בחוץ לארץ חייב ב"גלגול מחילות , " כרי לשוב אליה , למען יוכל לקום לתחייה בעמק יהושפט , במקום שאלפים מאבותיהם טמונים קבורים . " - נוסעים רבים במרוצת המאה חוזרים בתיאורי בית הקברות היהודי בהר הזיתים על כך , כי היהודים מאמינים שבמקום זה תהיה תחיית המתים , בי יהודים זקנים רבים באים הנה מכל קצוות תבל כדי להיקבר כאן , וכי הקברים מכוסים מצבות אבן לבנות שטוחות ופשוטות שעליהן כתובות עבריות . 10 גם על הקברים ההיסטוריים , הסביבה שלהם ומצבם במאה ה 19 ישנם תיאורים רבים בספרות הנוסעים . רובינסון ( 1858 ) מציין את מיקומם המדויק , מתאר כל אחד מהם במפורט ומסכם את הדעות והמסורות השונות לגביהם . " גי . ווילסון 843 ) ו ) מדגיש , כי קבר ייד אבשלוםי נמצא ממול לגשר העובר מעל לקררון , חלקו התחתון הוא גוש סלע מוצק , ומעליו מבנה דמוי גליל , המכוסה בכעץ חצוצרה הפוכה . בפי המוסלמים הוא נקרא יטנטורת פרעון' — 'הכובע המחודד של פרעה — ובכתבי היהודים הוא נקרא 'יר אבשלום' . ' ברטלט 842 ) ו ) מתאר בפרוטרוט את מצבות אבשלום וזכריה . לדעתו הן מייצגות תקופה טרום הורדוסית ויש בהן שילוב של ארכיטקטורה יוונית ומצרית — ברומה למה שנמצא בפטרה . " פטרמן ( 1853 ) מוסר , כי ליד בית העלמין היהודי הנוכחי נמצאים 4 קברים עתיקים חצובים בסלע . הראשון ( כשבאים מכיוון דרום ) הרוס לגמרי ומכוסה כולו מפולח . לפני השני והשלישי המחוברים זה לזה על ידי מערה בתוך הסלע — עומדים עמודים . 'יד אבשלום' עומד לבדו . בסיסו רבוע , ובכל צד 4 עמודים . ממעל מגדל מעוגל המסתיים בחוד . דרך חור ניתן להביט פנימה , אך אין שם אלא ערימות של אבנים . לפי מנהג מ ו ס ל מ י כל העובר באן זורק אבן לתוך הקבר כרי להביע זעם על הבן הסורר שמרד באביו ( דוד ) . 14 גם הנוסע היהודי r דוד דבית הלל ( 1824 ) . 8 בונר ומקצ-יין , עמי 157-156 ( בתרגומו של איש שלום , עמי , ( 502 וראה גם תיאורו של ברטלט , סיורים , עמי 8 וו119- ( בתרגומו של איש שלום , עמי . 9 . ( 547 גי . פיסק . עמי 289-286 ; 264-265 ( בתרגומו של איש שלום , עמי ו -54ג 0 . ( 54 ו . ג"גי ריטר , ד , עמי 62 ו-ג 6 ו ו שטראוס , עמי ; 221 שולץ , הארץ הקדושה , עמי 25 ו26- ו ( בתרגומו של איש שלום , עמי ;( 59 J פרדי , עמי 259 ( בתרגומו של איש שלום , עמי ,- ( 585 ברטלט , ביקור מחדש , עמי 131 ( בתרגומו של איש שלום , עמי ;( 624 בווט , עמי 64 ו65- ו ( בתרגומו של איש שלום , עמי ;( 707 תומסון , עמי 522 ( בתרגומו של איש שלום , עמי ( 449 ו הרלבט , ( 1897 ) עמי ; 86-45 וורן קונדר , ירושלים , עמי , 404-398 המציינים גם , בי ב ג 87 ו מצאו ארונות מתים עם כתובות בעברית בהר הזיתים . . 11 רובינסון , מחקרים מקראיים , א , עמי 6 ו -5ו . 12 . 52 גי . ווילסון , א . עמי ; 490-488 על המונח יטנטורת סרעוך ראה אביגד , מצבות קדומות , עמי 5 . 4 ו . ברטלט . סיורים . עמי ; 116-115 וראה גם : מנחם מנדל מקמיניץ ( בתוך.- יערי , מסעות , עמי , ( 543 בעניין היד שכביכול נמצאה בראשו ונהרסה על ידי נפוליון , דבר שאינו נכון . 4 ו . פטרמן , עמי . 208-207

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help