sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

הר ציון — קבר דוד האיזור שהיה הקרוב ביותר לעיר העתיקה היה איזור הר ציון . הי סעים בראשית המאה ה 9 ו מזכירים בו את המבנים של נבי ראוד , הכוללים את 'קבר דוד' את ה'קונאקולום' — חדר הסעודה האחרונה , את המסגד המוסלמי שמעליו ומערכת מבני מגורים מסביב להם . עוד הם מציינים שם את קפלת כייפא הארמנית , וכן בתי קברות נוצריים שונים נעל אלה בפרק הבא . ( ב 806 ו כותב זטצן , כי מסגר נבי דאוד , הנמצא מחוץ לחומות בקרבת שער בעל אותו השם , הינו מסגד גדול מאד אך חסר צורה גאומטרית מוגדרת . חלקים רבים בו הרוסים , אך הדבר אינו מונע את המוסלמים מלהחשיבו לאחד מהמקומות המקודשים ביותר לדתם , ואץ הם מתירים לנוצרים — ועל אחת כמה ובמה ליהודים — להיכנס אליו . בין המסגד לשער ציון עומדת קפלה ארמנית עלובה . ' במקום אחר הוא מדגיש , כי על הר ציון נמצאו בזמן ביקורו רק מסגד נבי דאוד , וכן קפלה ארמנית במקום שבו נעצר ישו . לדבריו מסגד נבי ראוד הוא המסגד הבולט ביותר בירושלים שמחוץ לחומות . בחומה העגולה המקיפה אותו מצויים מספר בתי מגורים שבהם מתגוררות משפחות ערביות . . 1 זטצן , ב , ענז . 2 . 203 י שם . עמי 6 ו-ו . 2 הקדמה במחצית הראשונה של המאה ה 9 ו היתד , ירושלים כלואה בתוך חומותיה . מחוץ לחומות לא נמצאו כל מבני מגורים . היישוב הכפרי הקרוב ביותר היה הכפר סילואן אך וה לא היה חלק מן העיר . מספר כפרים ערביים אחרים שנמצאו במרחק מה מהעיר בוודאי שחיו את חייהם בנפרד . מה שבלט בנופה של ירושלים שמחוץ לחומות במאה ה 9 ו , בטרם יחל תהליך הבנייה שם , היו האתרים ההיסטוריים שבקרבת העיר ובתי הקברות . אלה עטרו את העיר במעגל כמעט שלם — החל בהר ציון , דרך גיא בן הינום , עמק הקדרון והר הזיתים , אל מערת צדקיהו , 'חצר המטרה' של ירמיהו , קברי המלכים וקברי הסנהדרין , משם אל מנור המצלבה ובחזרה להר ציון . בין האתרים ההיסטוריים נכללו קברים חשובים , אך מחוץ לעיר נמצאו גם בתי קברות פעילים . בדיוננו נשתדל להפריד בין קברים עתיקים שהיו לאתרים היסטוריים , ובין בתי קברות שהיו פעילים במאה ה 9 ו . נתאר תחילה את האתרים ההיסטוריים . האתרים ההיסטוריים בהר ציון , במערב העיר ובצפונה

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help