sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:183

אלהים , אלי , צמאה לך נפשי בארץ ציה ועיף כן בקדש חזיתיך אשרי תבחר ותקרב נשבעה בטוב ביתן _: אתה _אשחךןל כמה לך בשרי בלי מים לראות עזך _וכבודן _; ( שם סג _ב-ג ) _ישכן _חצריך קדש _היכלןל ( שם סה ה ) שם מוצא אדם מחסה ומקלט מפני אויבים ורודפים ( שם ג ; ה ; ט יב ואילך ; _כז ה ואילך ; ועוד . ( שם הוא מבקש תשועה ממחלה ( מלכים א , ח לז . ( במקדש הוא שופך לפני אלוהים את לבו בשעת מצוקה , כחנה אם שמואל . שם מתאספים בימי בצורת ( ירמיה יד ) ובימי רעב ומלחמה ( מלכים א , ח לג . ( שם התפלל המלך חזקיהו בשעת צרה לאומית גדולה ( ישעיה לז א ואילך ; מלכים ב , יט טו-יט . ( שמה באו להודות לה' על תשועתו ולהלל את מלכותו ( תהלים עה ; פו ; _ועוד . ( החוויה הקיבוצית של תפילה בציבור עולה ממזמורים אחדים , כגון מב ה ; מז ; מח ; _קכב ; ועוד . נוצר קשר אינטימי בין המתפללים , המתכנים 'עבדי ה : ' הללו את שם ה' שעמדים בבית ה' רגלי עמדה במישור הללו עבדי ה' בחצרות בית אלהינו ( שם קלה _א-ב ) במקהלים אברך ה' ( שם _כו יב ) חוויית עולי הרגל המבקשים _'לראות פני אלהים' מתוארת לפעמים בלשונות _אנתרופומורפיות מיוחדות במינן , עדות ללהט האמונה , כגון : אחת שאלתי מאת ה' שבתי בבית _ה' לחזות בנעם ה' אותה אבקש כל ימי חיי ולבקר בהיכלו ( שם כז ד ) עניין חברתי מיוחד נודע להיבט המוסרי של קרבת אלוהים . ההשתתפות בעלייה לרגל ובתפילה בציבור בבית המקדש היא זכות גדולה , שרק חסידים זוכים לה , בייחוד כאלה הנוהגים כלפי הזולת לפנים משורת הדין . על רקע זה התפתחה חסידות עממית , המוצאת את ביטויה , למשל , בתהלים טו ; כד . המשורר שואל : ה' מי יגור _באהלך מי ישכן בהר _קדשך ? ( טו א . ( והוא עונה :

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help