sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:119

תומכי הנישואין בכנסייה הנוצרית טענו כי דווקא הקמת המשפחה היא הליכה בדרכו של ישוע : בבשורה על פי מתי מובאת דרשה המיוחסת ליש וע ובה דיבר בזכות הנישואין . יש וע ציטט בדרשה פסוק מספר בראשית : [ ... ]" השיב להם ; ncsEi ואמי : 'האם לא קראתם שהבורא עשה אותם זכר ונקבה מבראשית וגם אמר , ' על *~ כן ' " יעזב r r-r- איש ? את v אביו ? t ואת v : אמו ? ודבק I-t : באשתו : : והיו t t לבשר t t : אחד ? ' t v אי . / ? .. הם r , עוד שנים . - אלא rr : ? בשר אחד pS . r : מה שחבר האלהים אל יפריד האדם "' . ( הבשורה על פי מתי ( 6-4 , " תומכי הנישואין מצאו חיזוק נוסף בברית החדשה לגישתם : בבשורה על פי יוחנן מתואר הנס הראשון שעשה ישוע - הוא הפך מים ליין כשנכח בחתונה בכפר קנה שבגליל . לו היה יש וע מתנגד לנישואין , סוברים אותם פרשנים , לא היה נוכח בהם ולא היה עושה בהם נס . הקשר הרצוי בין בני הזוג תואר בברית החדשה כך "-. כן חיבים גם האנשים לאה י ב את נשיהם כאהבתם את גופם הם . האוהב את אשתו אוהב את עצמו " . ( האיגרת אל האפסיים ה , . ( 28 התחזקות הגישה התומכת בנישואין הביאה לידי כך שבמהלך ימי הביניים הם הוגדרו כסקרמנט , כלומר כמעשה המעביר את החסד האלוהי לבני האדם . זהו הסקרמנט היחיד שבני האדם נותנים זה לזה באופן הדדי . בתקופות מסוימות הקבילו הוגי דעות נוצריים את היחסים בין הבעל לאישה ליחסים בין יש וע לבין הכנסייה , כלומר , בינו לבין ציבור המאמינים הנוצרי : " כי האיש הוא ראש האשה כפי שהמשיח הוא ראש הקהלה - המושיע של הגוף . וכשם שהלןהלה נכנעת למשיח , כן גם הנשים תכנענה לבעליה ? בכל דבר . האנשים , אהבו את נשיכם כשם שגם המשיח אהב את n ^ npri ומסר את עצמו " . ( האיגרת אל האפסיים ה , . ( 25-23 כיום הנישואין מוגדרים ברוב הזרמים הנוצריים כדרך חיים שמטרתה לחזק את הקשר הרוחני בין בני הזוג , ולעודד תמיכה הדדית שלהם זה בזו וכן הבאת ילדים לעולם וחינוכם . החוק הנוצרי קובע שהנישואין חייבים להיות מונוגמיים , כלומר לגבר ולאישה כאחד מותר לשאת רק בן זוג אחד . על הקשר להתבסס על הסכמתם של שני בני הזוג . הסכמת הורי בני הזוג לנישואין רצויה , אך הנישואין תלןפים גם בלעדיה . טקס הנישואין הנתרי זמן מה לפני הטקס מתפרסמת הודעה על הנישואין - זאת כדי שכל בני הקהילה יידעו עליהם ויוכלו לתבוע את ביטולם אם אחד מבני הזוג קשור בנישואין קודמים . בזרם הקתולי הנישואין נערכים בכנסייה , במהלך טקס ההודיה של יום ראשון . בני המשפחה והידידים נאספים ויושבים על ספסלי המתפללים , ובני הזוג עומדים מול כוהן הדת , בקירבת המזבח . כוהן הדת משמש כעד להתקשרות בין בני הזוג והוא מעניק תוקף חוקי לקשר ביניהם : הוא שואל אותם אם הם אכן מעוניינים להינשא ואם הם מתכוונים לכבד זה את זה במשך כל ימי חייהם . אחרי שענו לו בחיוב , מכריז כל אחד מבני הזוג : " אני נשבע לאהוב אותך כל ימיי , להיות נאמן ולדאוג לך בימים של שפע ובימים של מצוקה . לשמוח אתך בטוב , ולשמור לך אמונים גם בימים קשים , כל ימי חיי " . לאחר התחייבות נצחית זאת מברך כוהן הדת את בני הזוג : " יהי רצון שהאלוהים יברך את אהבתכם שהכרזתם עליה היום לפני הכנסייה , וישפיע עליכם שמחה לרוב . את אשר האלוהים איחד אל יפריד האדם " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help