sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:37

התחברות לגוף המשיח ? משום שהלחם אחד , אנחנו הרבים גוף אחד ; שכן כלנו משתתפים בלחם אל " . triiXri ( האיגרת הראשונה הקוךי ^ תים י , . ( 17-16 ברוב הזרמים בנצרות , אחד מביטוייה המרכזיים של ההליכה בדרכו של ישוע היא הנדיבות כלפי העניים . לפיכך , מאז ראשית הנצרות המאמינים נוהגים להביא לטקס יום הראשון מתנות שונות שנאספו למען הנצרכים . לעתים נערכת בתוך הכנסייה תהלוכה המגיעה עד למזבח , וכל משתתף מניח עליו את תרומתו . לאחר הטקס משמיע כהן הדת דרשה . בכנסייה שבכפר או בעיירה נושא את הדרשה כוהן הדת המקומי , ובכנסיית המחוז - הלןתךךלה - נושא אותה הבישוף . ( על הקתדרלה קראו בפרק הבא ( . בדרשה , שנועדה לחזק את האמונה וללכד את ציבור המאמינים , משולבים דברים מתוך כתבי הקודש וציטוטים מתוך כתביהם של אבות הכנסייה , ומתוך חיבורים של אנשי כנסייה חשובים שבאו בעקבותיהם . פעמים רבות הדרשה עוסקת בנושאים אקטואליים הנוגעים לענייני הקהילה - חיזוק התופעות החיוביות המתרחשות בה , וגינוי התופעות השליליות ; חיזוק שמירת החובות הדתיות ; מסרים הקשורים בחגים שמועדם קרב , ועוד . כיצד קץם טקס יום ראשון בראשית הנצרות ! ראשיתו של טקס ההודיה נעוצה בהתכנסויות שערכו חסידי ישוע בכל יום ראשון , מאז צליבתו , במאה ה1- לספירה . באיגרת שכתב לקיסר אנטוניוס בשנת 155 לספירה , מתאר הקדוש יוףטין את טקס סעודת האדון כפי שקיימו אותו הנוצרים במאה ה2- לספירה . יוסטין הקדוש כותב כי ביום שנקרא "יום השמש , " כל תושבי העיר נאספים למקום אחד לזכר ישוע ושליחיו , והם קוראים יחד את כתבי הבשורה של השליחים ופרקים מדברי הנביאים . כשהקריאה מסתיימת , מנהל הטקס מעודד את הקהל לנהוג לפי הנאמר בכתבי הקודש ולחקות כאורח חייהם את חייהם של ישוע ושליחיו . לאחר מכן כל אדם מתפלל למען עצמו ומבקש לחיות חיי צדק ויושר , ואחר כך כל אחד מתפלל למען הקהילה כולה . אחד המתפללים מביא לחם וגביע של מים ויין ומודה לאל על קורבנו למען כל בני האדם . כשמנהל הטקס מסיים לומר את דברי התודה לאל , נאמרת ברכת "אמן" של הקהל . אחר כך מנהל הטקס נותן לנוכחים לטעום מלחם ההודיה ולשתות מן המים ומן היין .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help