sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:36

מאוךרוות יום ראשון היום המקודש לנוצרים , יום ראשון , מתחיל בערבו של יום שבת . תפילת הערבית הנערכת במנזרים ובכנסיות בשבת בערב נחשבת לתפילה הראשונה של יום ראשון . הטקס המרכזי של יום ראשון נערך בכנסייה בשעות הבוקר . הנוצרים המשתתפים בו נוהגים לבוא לכנסייה במיטב בגדיהם , לרוב עם בני משפחותיהם . הביקור בכנסייה מהווה גם מפגש חברתי של בני הקהילה . הטקס שנעשה בזרם הקתולי , בזרם האורתודוקסי , וברוב הכיתות השייכות לזרם הפרוטסטנטי , מורכב בדרך כלל משני חלקים : טקס דבר האל , וטקס ההודיה . טקס דבר האל כולל קריאת קטעים מכתבי הקודש - הברית הישנה והברית החדשה . מן הברית הישנה קוראים קטעים העוסקים במצוות המוסריות , והקריאה בהם נחשבת להליכה בדרכו של ישוע : ישוע הטיף לחסידיו לשמור על המצוות המוסריות , כגון איסור על רצח , גנבה וניאוף , חובת הנדיבות כלפי העניים , ועוד . בקריאת קטעים אלה , המוסברים על ידי כוהני הדת , הופכים המשתתפים בטקס לממשיכיהם של חסידי ישוע שזכו להקשיב לו עצמו . ומן הברית החדשה קוראים כדי ללמוד על מעשיו של ישוע , ולהכיר את מהלך חייו , את דרשותיו ואת הניסים שעשה . כמה מן הכיתות בזרם הפרוטסטנטי רואות בקריאה בכתבי הקודש את החלק החשוב ביותר בטקס , והיא מלווה בהסבר של הטקסט ובהדגשת הלקחים המוסריים והדתיים הנובעים ממנו . טקס ההודיה כולל בדרך כלל אכילת לחם ושתיית יין . הלחם והיין מונחים על המזבח שבכנסייה , וכהן הדת בוצע את הלחם ונותן לכל אדם לטעום ממנו . ומי שותה את היין ? בחלק מהזרמים הנוצריים שותה אותו רק כהן הדת , ובאחרים היין מחולק לציבור המשתתפים בטקס . האכילה והשתייה הן זכר לסעודה האחרונה שאכל ישוע עם תלמידיו , ועליה מסופר בברית החדשה : " כאשר אכלו ל י קרו «( ח לחם , ברך 1 בעע ונתן לתלמידים באמרו : 'קחו ואכלו , זה גופי ' . לקח את הכוס , ברך ונתן להם באמרו : 'שתו ממנה כלכם , כי זה דמי , דם הברית [ החדשה ] הנשןך מןד רבים לסליחת חטאים "'[ ... ] ( הבשורה על פי מתי כו , ( 29-26 על פי האמונה בזרם הקתולי ובזרם האורתודוקסי , הלחם והיין מתקדשים במהלך הטקס והופכים לבשרו ולדמו של ישוע באופן שההיגיון אינו יכול לתפוס . ההוגים הנוצרים מכנים זאת "מסתוךין . " הזרם האורתודוקסי רואה את המסתוךין בטקס בכך שישוע עצמו נוכח בו בכל יום ראשון . עבור נוצרים רבים , המשמעות של שחזור הסעודה האחרונה היא , אם כן , פגישה עם ישוע . במקומות אחרים בברית החדשה ניתנת לאכילת הלחם ולשתיית היין עוד משמעות , והיא - התמזגותם של כל המאמינים הנוצרים לגוף רוחני אחד , שהוא הכנסייה : " כוס הברכה שאנו מברכים 5 / ליה , האין היא התחברות לדם המשיח ? הלחם שאנו בוצעים , האין הוא תפילת יום ראש 1 ן בכנסייה ביפו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help