sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:34

על אופייה של השבת בחברה החילונית היהלזים החילוניים שבין מייסדי היישוב העברי בארץ העניקו ליום השבת אופי השבת נחשבה בעיניהם לאחת התרומות החשובות של היהדות לתרבות האנושית , והם הדגישו את אופייה החברתי - את המנוחה שהעניקה לכל אדם מעבודה , יום אחד בשבוע . כרל כצנלסון , למשל , ממנהיגי תנועת העבודה הציונית , כתב : rurctn לל'שן את שבתותינו וחגינו למדורות של תרבות ... השבת בשבילי היא מעמודי התרבות הצברית , והההישג הסוציאלי הראשון של האדם העובד בהסטוריה האנושית " . ( כתבי כצנלסון , כרך ר , ת"א תש"ז , עמי ( 274-273 בציבור היהודי החילוני הפכה השבת לא רק ליום מנוחה אלא גם ליום המוקדש לפעילויות פנאי ובילוי . טיולים , רחצה בים , משחקי ספורט , צפייה בסרטים ועוד . שירה של תרצה אתר " , שבת בבוקר , " מבטא תופעה זאת : שכת כבוקר / תרצה אתר שבת בבוקר ! יום יפה , אמא שותה המון קפה , אבא קורא המון עיתון ולי יקנו המון בלון . אפשר ללכת לירקון , לשוט שם בסירה , או לטייל עד סוף הרחוב ולשוב בחזרה , אפשר לקטוף פרחים , כאלה שלא אסור , ואפשר ללכת עד הגן ולראות שהוא סגור מצו 1 ת ומנהגים רבים מייחדים את השבת מששת ימות החול . ציינו כיצד באה לידי ביטוי ה"חודיו-ת של השבת בתחומי ניקיון הגוף , הלבוש והמזון . האיסור על עבודה בשבת מפנה זמן לפעילות דתית שקשה לעשותה בששת ימי החול . הביאו שלוש דוגמאות לפעילות דתית כזאת , וציינו למה נועדו . במה דומה השבת החילונית , כפי שהיא מתוארת בשיר של תרצה אתר וכפי שאתם מכירים א 1 תה מניסיונכם האישי , לשבת הדתית ? ובמה היא שונה ממנה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help