sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:25

ההכנות לתפילה לפני התפילה חייב כל מוסלמי להיטהר . הקךאן מפרט את הדרך שבה על המוסלמי לטהר את עצמו "-. הוי המאמינים , בקומכם להתפלל , רחצו את פניכם ואת יריכם ער המרפקים , ונגבו את ראשיכם ( ורחצו ) את רגליכם עד הקרסוליים . ואם נטמאתם [ ... ] ואינכם מוצאים מים , בקשו לכם חול נקי והעבירוהו על פניכם ועל ידיכם . ''[ ... ] ( קורת השולחן הערוך [ אלמאאןה ) , 5 - פסוק ( 6 בחצר של כל מסגד מצוי מקום היטהרות ובו מים זורמים . על המתפלל להריח את המים לפני הרחצה , וכך לוודא אם הם נקיים . תחילה רוחצים שלוש פעמים את יד ימין , ולאחריה את יד שמאל . אחר כך שוטפים את הפה ואת האף שלוש פעמים , את הראש , את האוזניים ואת הצוואר שוטפים פעם אחת , ומסיימים בשטיפת כפות הרגליים שתי פעמים . את ההיטהרות אין צורך לקיים לפני כל תפילה . אדם יכול להיטהר פעם אחת ולהתפלל יותר מתפילה אחת , וזאת בתנאי שלא עשה מעשה המטמא את הגוף : עשיית צרכים או קיום יחסי מין . שינה או אף נמנום מחייבים את המתפלל להיטהר מחדש . אחרי קיום יחסי מין המתפלל חייב בהיטהרות כללית " , ע'סל , " הכוללת את רחיצת הגוף כולו . גם לפני תפילת הצהריים של יום השישי , ולפני תפילת החג , האדם צריך להיטהר היטהרות כללית , של כל הגוף . המתפלל נכנס אל המסגד בלבוש חגיגי , וזאת בהסתמך על הפסוק בקראן : "הוי בני אדם , לבשו את בגדי חמודותיכם בכל מסגד " [ ... ] ( סורת ממרום החומה , 7 - ctrra firtra פסוק ( 13 מהלך התפילה לפני כניסתו למסגד , על המתפלל לחלוץ את נעליו ולהיכנס יחף - זאת כדי להדגיש את ייחודו של האסלאם לעומת הדתות שהופיעו קודם לכן . עם כניסתו של המתפלל למסגד מתחיל טקס התפילה . התפילה המוסלמית מורכבת מתנועות גוף ומאמירות , וכל מכלול של תנועות ואמירות נקרא "ךכעה . " התנועות כוללות התכופפות והשתחוות . לתנועות גוף אלה יש חשיבות רבה , שכן הן מבטאות את כניעותו של האדם לפני האל . מיד עם כניסתו למסגד , המוסלמי מתפלל שתי ךכעות , כביטוי של כבוד למסגד . לאחר מכן הוא מצטרף אל שורות המתפללים . האמאם אומר את ה"אקאמה , " שהיא נוסח מקוצר של הקריאה לתפילה שהשמיע קודם לכן המאך'ן , אך בקצב מהיר יותר , והוא מוסיף את המשפט : "אכן הגיע זמן התפילה . " אז אומר כל מתפלל בליבו את ה"ניה" ( דברי כוונה שבלב : ( "בכוונתי להתפלל את תפילת " [ ... ] והוא משמיע את שם התפילה . מכאן והלאה אין הוא רשאי לדבר דברי חולין . עליו להרכין את ראשו כלפי מטה , אל המקום שעליו הוא רוכן , תוך כדי התפילה . במסגד עצמו המתפלל עומד מאחורי האמאם . כל המתפללים , כולל האמאם , פונים לעבר ה"קבלה , " כלומר לעבר כיוון התפילה , שהוא העיר מכה . את מקום הקבלה מציינת גומחה הקבועה בקיר המסגד . מוסלמי מתפלל ביחיד ™

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help