sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:466

המיקרוטונליים _, והמוזיקאים המערביים ניגנו באותו זמן אחד מצלילי המקאם החשובים שאינו מיקרוטונאלי . הדוגמה שנתן מתייחסת למקאם ביאת , שהצליל היסודי שלו רה . אשר לדרגה השנייה של מקאם זה , מי שלושת רבעי טון , אמר המלחין : 'המוזיקאים המערביים ניגנו דו בעוד אשר נגני העוד , הקאנון והכינור המזרחי השמיעו את הצליל המקורי של המקאם ... וזה היה יפה מאוד , ' הוא מסכם . ברם , הוא מוסיף , ביצירה כמו 'חלום המנגן , ' שעובדה ותוזמרה על ידי המנצח חנן שלזינגר , הוא בחר במקאם שקרוב למז'ור . בין האמצעים האחרים שאפשרו לאנסמבל הכלים המעורב ללוות את השירה היו : הכפלת הקול _על ידי הכלי , נגינה באוניסונו או בהכפלה באוקטבות , קווינטות וקוורטות , ולפי כושר הכלים ? כל אחד על פי אופיו ותחום ההצללה שלו מקבל תוספות או שינויים קלים על הקו המלודי הבסיסי לשם העשרתו . כפי שאנו רואים , העסיקה אותו שאלת השילוב של יסודות מערביים עם המורשת המוזיקלית המזרחית במוזיקה , והיא מעוגנת בתפיסת עולמו עוד לפני שהשתקע בירושלים — שבה קיבלה דחיפה מיוחדת בנסיבות של יצירת הזמר העברי המזרחי . בכל ניסיונות השילוב ברור שעזרא אהרון יצר סגנון אישי , הנושא את חותם אישיותו המיוחדת . במבט פנורמי זה ניסיתי לפתוח צוהר אל עולמו של אמן מזרחי דגול המשתזר אל תוך פרק מעניין בתולדות היישוב בירושלים , הווייתו , תרבותו וחזונו .

יד יצחק בן-צבי

משכנות שאננים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help