sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:390

_n . Dtr מקור אחר הוא תיאור ימי גדליהו אשר כאמור לעיל נכתב ביהודה זמן קצר לאחר הירצחו . הטקסט הבסיסי של ה'ביוגרפיה' התחבר במצרים , וגם הסיפורים על אודות הנביא צמחו שם . קשה לדעת היכן נערך הטקסט ולאור המסר החד משמעי ב'ביוגרפיה' באשר להתרוקנותה של הארץ , לא סביר להניח שהעורך חי ביהודה . ייתכן שהתגורר במצרים או בבבל , ושם עסק במלאכת העריכה . ניתן לסכם את הדיון במקורם של הטקסטים ובזמנם בטבלה י ; לסיכום תולדות המחקר בשאלה זו ראו זייטס , , 1989 עמ' . 291-289 איתורם ופירושם של _ה'אכדיזמים' יכולים לחזק את הטענות בדבר כתיבתו של הסיפור כבבל ( אפעל , תשנ"ד , עמ' . ( 20 טבלה זו נועדה לסכם את הדיון שנדון לעיל , בפרקים ראשון ושני . החלוקה הכרונולוגית שרירותית וסכמתית , והיא נועדה להבדיל בין שלושה פרקי זמן ! הדור הראשון שלאחר החורבן , הדור השני של ימי הגלות ( בין אמצע המאה הר לפנה"ס לבין נפילתה של האימפריה הבבלית ) ופרק הזמן של ימי שיבת ציון ( לרוב מכוונים הדברים לשלהי המאה הו' ולראשית המאה הה' לפנה"ס . ( כפי שבא לידי ביטוי בטבלה , פעילות ספרותית רבה הייתה בימי הגלות , אז נכתבה ה'ביוגרפיה' בהיקפה המוכר לנו . התאריך של 560 לפנה"ס משמש כקו כרונולוגי חד וברור ביחס להיווצרות ירמיה נב , אולם אפשר שה'ביוגרפיה' נוצרה כבר שנים ספורות קודם לכן . טבלה ! 8 טבלה מסכמת לזמנם ולמקורם של התיאורים ההיסטוריוגרפיים

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help