sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:64

בתפקיד את האיגרת החוקית ובה הצהיר שאורכו [ של בית הכנסת ] הוא 58 אמה ורוחבו 45 אמה וגובהו 13 אמה על פי הבדיקה . עלה הצורך , מתוך ציות לצו הנעלה , [ שנפנה לשם ] ואכן פנינו עם המושל הנזכר לעיל ובדקנו אותו ומצאנו , כי אין תוספת באורך וברוחב [ על המידות המקוריות ] וכי בית הכנסת שלהם [ בנוי ] במתכונתו הקודמת [ דהיינו ] ארבעה קטעים במקום אחד , ברם , הפתח הישן היה סתום ולכן נפתח פתח אחר לידו , אחדות מתקרות העץ בנויות אבנים על פי הצורה המקורית ויש בו כיפה גבוהה יותר מאשר היה בעבר . אשר לקטע השני , תקרתו [ בנויה ] מאבן במתכונת הישנה , אולם הוא גבוה יותר וצורתו היא חדשה . [ אשר ל ] קטע השלישי , הרי שמעל לתקרה הישנה ישנה תקרה אחרת חדשה , שהיא רחבה יותר מהישנה . אשר לקטע הרביעי , הרי שבנו את קירותיו וסימנו עליהם את [ צורת ] האבנים [ של הגג , [ אולם [ המלאכה ] לא הושלמה וחלונותיו רבים יותר מנבמבנה ] הראשון והם צופים על המאפייה שלהם ומקומות [ מגורי ] הם . שאלנו אותם [ על כך ] ואז הם ענו , שתקרות עץ בירושלים הנאצלת הם עניין בעייתי המחייב הוצאות מרובות ומטלות , ולפיכך הושג היתר מקודמנו לנבנות ] תקרות אבנים ונהדבר ] אף רשום בפנקס הבדיקה הקודמת ] . דבר זה ] אינו מזיק לאחרים ואף אחר לא התלונן נגדנו , והואיל והעצים צריכים תמיד לשיפוץ והוצאות וללא צו נעלה ח'דיוי אין אנו יכולים לשפץ . לכן בכל עת אנו זקוקים לצו נעלה ובכך תקצר ידו של אדוננו [ לעשות דברים אחרים ] ונוסף לכך מצבנו לא מאפשר לנו לשפץ [ בכל עת . [ אשר על כן עשינו את התקרות מאבן , היות שאין לנו שותף בבית הכנסת כמו , למשל , כנסיית העדה הנוצרית ובינינו לא קמה מחלוקת [ כמותם . [ לכן הרהבנו עוז ל [ בנות ] תקרת אבן . הם גם אומרים כי ליהודים אין על מי להישען ואין להם אלא רחמיה וחמלתה של המדינה המצרית הישרה הזו , [ ומוסיפים ואומרים : [ בהתאם לשיעור חולשתנו שיפצנו את בית הכנסת במידת האפשר . הסמכות לצוות היא לכבוד אדוננו רב החסד . זהו זה הדין והחשבון ודברי עדת [ היהודים . [ לפיכך עלה הצורך שנגיש עתירה זו לכבודכם על [ כל ] מה שאירע והיינו עדים לו , כלומר על השיפוצים בבית הכנסת הנזכר והאופי שלהם על דרך הסיכום . הסמכות לצוות נתונה לכבודכם . במקור : "קבה . " במקור נכתב בטעות "פורן" במקום . "ps" רסתם בספרו אל אצול , , 4-3 עמ' , 26-24 העתיק תעודה המקבילה לזו שלנו , שהופנתה על ידי הקאדי של ירושלים למושל מצרים ומילה זו מופיעה אצלו בצורת : " חאקורתהם . " המילה "האבודה , " פירושה : גן ירק , כלומר , גן הירק שלהם . דוגמה לכך ראה בכרך המאה הט"ז , תעודה . 76 במקור : "אל טאיפה אל עיסויה . " והכוונה לכנסיית הקבר , שבה מחזיקות העדות הנוצריות השונות .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help