sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:51

בירושלים הנאצלה , שכל מחצית אדמת אל יהודיה הנמצאת מחוץ לירושלים הנאצלה , השייכת לאדמותיה [ של העיר ירושלים ] מצפון לשער שכם , והכוללת עצי זיתים , שלוש מערות והנאות חוקיות , על כל זכויותיה החוקיות , כלומר , מחצית חלקת הקרקע על תכולתה , שייכת להקדש עדת היהודים בירושלים הנאצלה . גובלים בה מדרום — שטח אדמה ברשות יורשי המנוח הסייד עבד אל רחמאן רבאח אפנדי בן המנוח הסייד החאג' מחמד עלי אפנדי אל חסיני , ממזרח — אדמת בור העיוורת הנמצאת ברשות יורשיו של עבד אל קאדר בן אבראהים אל חמאוי ושותפיהם , מצפון — חלקת הקרקע הנמוכה ' י של קאדי חמץ , וממערב — אדמת הבור הנמצאת ברשות יורשיו של עבד אל קאדר אל חמאוי הנזכר ושותפיהם . [ הם הוסיפו והעידו באמרם [ : אבינו הרב הראשי הקודם שנפטר , קנה בחייו , בהיותו הנאמן הממונה של ההקדש הנזכר באותו הזמן , את מחצית חלקת הקרקע הנזכרת , על תכולתה , בתוקף היותו הנאמן הממונה של ההקדש הנזכר . [ הוא קנה את הנכס ] בכספי ההקדש ועבורו בהתאם לשטר הנט'אמי הזמני המצוין במספר שלושים ושש והנושא את התאריך של היום השישה עשר בנחודש ] מרס שנת [ הכספים ] . 1292 י אין לנו הכוונה לנחלת קבר שמעון הצדיק שנרכשה בשנת 1878 על ידי הקהילה הספרדית והאשכנזית שווה בשווה ב 15 , 000 פרנ ק זהב . הנכס נרשם על שם הרב הראשי הרב אברהם אשכנזי , רבם של הספרדים , ועל שמו של הרב מאיר אורבך ראש אב בית דין כוללות האשכנזים . הסיבה לרישום החלקה על שם אנשים פרטיים ולא על שם הקהילה נעוצה בעובדה , שהמשפט המוסלמי אינו מכיר בישות ערטילאית לעניין רישום בעלות על נכסים . ואבן לאחר פטירת שניהם עלה הצורך המשפטי להעביר את רישום הבעלות על שם הקדשי הקהילות תוך ויתור היורשים על זכויותיהם . וראה להלן , תעודה מסי — 22 ויתור דומה של מנחם בנו של הרב מאיר אורבך . על בעיית הרישום ראה מאמרו של שפיצן , האישיות המשפטית , עמי . 82-73 על סיפור קניית המגרש וחלוקתו בין העדות ראה : גראייבסקי , מגנזי , ג , עמ' יח-כ ; שם , ז , מילואים לפרק שדה שמעון הצדיק ( אין מספרי עמודים ;( יהודה , מערת שמעון הצדיק , עמ' קנה-קנט,- "הלבנון , " שנה חמישית , גיליון , 21 ערב שבועות תרכ"ח , ( 2 . 6 . 1868 ) עמי ; 333-332 שם , שנה שתים עשרה , גיליון , 28 מיום כ"ח בשבט תרל"ו , ( 23 . 2 . 1876 ) עמי ; 222 'ייהודה וירושלים , " שנה שנייה , גיליון ג , מיום י"ג בסיוון תרל"ח , 0 ו במקור . "גיורת אל עמיא . " 11 במקור.- "ארד באטן . " 12 שם התואר הזה מקורו בבתי הדין ה"אזרחיים , " כלומר , מערכת השיפוט שהוכנסה בעקבות ה"תיקונים" ( תנטיימאת ) במנהל העותימאני במאה הי"ט . וראה , למשל , לואיס , תורכיה המודרנית ( באנגלית , ( עמי ; 18 "עברי אנכי , " שנה עשרים ושלוש , גיליון לג , מיום די בסיוון תרמ"ז , עמי רסב ; שם , שנה תשיעית , גיליון כה , מיום ז' בניסן תרל"ו , עמי קצו ; "המגיד , " שנה שבע עשרה , גיליון , 14 מיום ה' בניסן תרל"ג ; "היום , " גיליון , 69 מיום וי באייר תרמ"ו . עמ . 179 , 120 27 13 במרס . 1876 במקור : "מארתיה , " כלומר : השנה המתחילה בחודש מרס , ונקראת גם "מאליה , " כלומר : "זו של הכספים , " " של העניינים הפיננסיים . " החל בשנה ההג'רית 1205 ( המקבילה לשנת 1790 בלוח הגריגוריאני ) החל המנהל העותימאני להשתמש גם בביטוי "שנה מאלית" " ) סנה-י מאליה , ( " שחודשיה היו על פי לוח השמש , ולכן נחיר בהדרגה הבדל בין השנים בסדר הכספים לבין השנים לפי המניין ההג'רי , אשר הן "שנות ירח . " וראה הערך , Sene " "Mali פקלק , מילון מושגים , עמי . 401-399

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help