sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:28

של השריעה שכונס בבית המגורים הנמצא מחוץ לנחומות ] ירושלים הנאצלה בכיוון שער יפו והשייך לנותן ייפוי הכוח שיצוין בו , [ במסמך [ , בהמשך . [ מושב בית הדין כונס שם ] בפני הסייד עטא אללה אפנדי אל ח'אלדי , אחד הלבלרים של בית הדין השרעי בירושלים הנאצלת ו [ בפני ] הפקידים שנשלחו עמו . הוא , [ הלבלר הנזכר לעיל [ , קיבל היתר לשמיעת העניין שיצוין בהמשך , מטעם אדוננו , מיופה כוחויי של השופט השרעי שכתב ידו וחותמו הנכבדים מופיעים בחלקו העליון [ של המסמך הדומה לזה ] ... [ יעקוב אפנדי אלישר ] הוא [ גם ] הנאמךהממונה והאחראי על ההקדשים של העדה היהודית בירושלים הנאצלת בהתאם לכתב מינוי נאצל של הסולטאן עבד אל חמיד . הוא נושא את התאריך של יום החמישה בחודש מחרם שנת 1 ו ° . 13 הוא הצהיר מרצונו ומבחירתו , כשהוא בריא ושלם ועומד על משמעות מעשיו החוקיים ו [ זאת ] בנוכחות מוסא אפנדי בן הרב אפרים בן הרב מורינו נאבון היהודי העותימאני , באומרו בהצהרתו הרשומה לעיל ו "נתתי ייפוי כוח בשמי ובתוקף היותי הנאמן הממונה [ של ההקדשים ] והצבתי במקומי את מוסא אפנדי הנוכח המצוין לעיל לשם כל תביעה 7 ראה , לעיל , תעודה מסי , 8 הערה 8 . 40 במקור : "כאתב . " בני משפחה זו , המתייחסת במקורה לכובש של ארץ ישראל וסוריה , חיאלד בן אל וליד , שימשו במשך שנים רבות , ובמיוחד במאה הי"ט , בתפקידי פקידות בבית הדין . 9 במקור : "אמין 10 . " במקור : "מולאנא . " וראה לעיל , תעודה מסי , 3 הערה 11 . 1 במקור : "וביל 2 . " ו במקור : "אל חאכם m . " התעודה המקורית הייתה נכתבת על ידי לבלר בית הדין , והקאדי היה כותב בראשה כי הוא אחראי לכל הנאמר בה , או לפחות מצרף את חותמו כדרך לאימות תקפותה . המקור של התעודה נמסר על פי רוב לאדם שאליו נועדה והיה דומה — ובעצם זהה במעט — להעתק שלה , שנותר בכרך הסגיל , ובזכות זו הגיע לידינו . 14 הושמטו שמות תואר . כך גם ננהג בהמשך בכל מקום שאין בהשמטה כדי לפגוע בעניין ונציין זאת בשלוש נקודות . 15 במקור : "מתולי , " שהוא האיש הממונה על ניהול נכסי ההקדש . וראה , להלן , הערה . 17 16 במקור : "מתכלם , " כלומר מי שמדבר בשמו ומטעמו של אחר . 17 במקור : 'יוקף . " זהו מוסד אסלאמי ( שכמותו גם בדתות אחרות , ( המציין אה המעמד המשפטי המיוחד המוקנה לנכס מסוג זה : דהיינו , שהבעלות הסופית שלו יוצאת מחזקת הפרט והיא "שייכת" למטרה כללית , בדרך כלל ציבורית דתית , ואילו את דרך השימוש בו למעשה — ובפרותיו — קובע מי שמכריז על הנכס ככזה בכתב הקדש " ) וקפיה . ( " וראה : bv "X rot E 1 ריבוי ההקדשים בקרב הקהילה היהודית מאמצע המאה הי"ט ואילך ראה להלן , עמ' 8 . 562-442 ו במקור : "בראאה . " על גלגוליו של מושג זה , שמקורו בערבית ואשר הפך למונח טכני במנהל העותימאני ראה : . "Berat" , El 19 זהו הסולטאן עבד אל חמיד השני ששלט בשנים . 1909-1876 19 20 ביולי . 1893 וראה , לעיל , תעודה מס' 21 . 9 על הרב יהודה ( מורינו ) נבון ועל בנו הרב אפרים ראה בהתאמה : פרומקין וריבלין , תולדות , ג , עמי . 299-298 , 276-275 על הרב יהודה נבון ראה גם ו גאון , יהודי המזרח , ב , עמי . 452

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help