sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:20

בן הרש , הרב אסראיל בן אבראהים שמויל , הרב יעקוב בן זאלמן מוסא , הרב שמויל שלומה בן הרש מרדח'אי , הרב אבראם בן ריב דאויד , הרב עיזק בן חיים הרש , הרב חיים בן תוביא אסראיל , הרב מוסא בן סאדיא צאדוק , הרב רובין בן ברוחי כדאליה , חיואגיה נסים בן הרב אסראיל אבראהים , חיואגיה דאוד בן ליב יוסף , חיואגיה יהורא בן עיזר ימין , ח'ואג'ה יעקוב בן יוסף חאים , ח'ואג'ה שועא בן דאוד מרדח'אי ואנשים אחרים זולתם , למעלה מארבעים איש מבין נכבדי העדה האשכנזית וראשיה . הם כולם הודיעו לנו בדרך של עדות כי ידוע ברבים בארצם ונמסר אצלם מאחד לשני , ששלום בן ליב בן אריה , נפתלי בן חיים בן הרון , רובין בן יעקוב בן נבדלי ומרדח'אי בן מוסא אסחאק שהם מ [ בני ] עדת האשכנזים המתגוררים בירושלים הנאצלה , שוחטיה של העדה האשכנזית כיום , הם ישראלים מזרעו של כבוד אדוננו לוי , בנו של נביא האל יתעלה אדוננו יעקוב הידוע בשם ישראל — מי ייתן ותהיה תפילת האל יתעלה ושלומו על נביאנו ועליו ועל אבותיו יצחק ואברהם . [ כמו כן הם העידו ] שכל אחד מארבעת 22 זהו ככל הנראה הרב עבי הירש ברלינר בנו של הרב שלמה בן צבי הירש רבה הראשי של אנגליה . הוא עלה בשנת תרי"ג ( 1852 / 3 ) לירושלים והיה מראשי עדת הפרושים בה . עמד בקשרים הדוקים עם הקונסוליה הבריטית . נפטר ביפו בשנת . 1872 וראה אליאב , בחסות , עמי , 148 הערה 5 י פרומקין וריבלין , תולדות , ג , עמי , 244-243 הערה . 4 23 ייתכן שזהו הרב ישראל בן אברהם ב"ק . בנו ניסן ביק היה אחד מהפעילים בנושא ההכרה בשחיטה האשכנזית . וראה , אליאב , בחסות , תעודה ? 50 הנ"ל , היישוב היהודי , תעודה , 21 הערה . 1 24 ייתכן שזהו הרב יצחק בן הרב הירש שפירא הנזכר אצל פרומקין כאחד מעשרת האנשים שעלו ארצה עם הרב מנתם מנדל משקלוב והתיישבו בצפת . וראה פרומקין וריבלין , תולדות , ג , עמי . 183 , 151 25 האם הרב 01 חיים בן רבי טוביה הכהן הוא הרב מפאקראי ? אצל פרומקין וריבלין , תולדות , ג , עמ' , 169-168 כתוב שנפטר בצפת ללא תאריך פטירה . בהערה ו בעמי 169 מעיק ריבלין מקור שלפיו נפטר בירושלים בשנת תקע"ג . 1813 / אם אכן זהו תאריך פטירתו , הרי שלא מדובר ברב חיים דנן . 26 כתיב.- "כ" וקרי "ג , " דהיינו , "גדליה . " 27 תואר זה , שבמאות קודמות התייחס בדרך כלל לסוחר עשיר מוסלמי , נתייחד במאה הי"ט ללא מוסלמים . לעתים נכתב בשינוי קל "חיוגיה . " וראה לעניין זה בכרך המאה ה"יח , עמי ; 176 חנא , לעשות , עמי 28 . 19-18 במקור : "מעתמדי מלת אל סכנאג' וחיואג'הם . ' כאן עדים אנו גם לייחוד התואר "מלת" ללא מוסלמים . 29 כלומר : "נפתלי . " 30 השימוש במילה "אסראילי , " דהיינו , ישראלי , מופיע לגבי יהודים בהקשר של שחיטה . ייתכן שהוא נעשה בהשראת הפסוק הקוראני ! "וכל המאכל היה מותר לבני ישראל מלבד אשר אסר ישראל על נפשו בטרם הורדה התורה , " פרשת בית עמרם " ) סורח עמראן , ( " פסוק . 93 וראה דוגמאות נוספות : תעודה , 285 כרך המאה הט"ז ; תעודה , 27 כרך המאה הי"ח .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help