sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:258

אנשי הצובאשי ולא אנשים אחרים מביניהם . כל היהודים יצייתו לדבריו ולמעשיו והם כולם קיבלו , הסכימו והתחייבו לו על העניין כולו . אז כתב לו מולאנא השופט של השריעה מכתב לשם זימונו , שעליו לבוא לכאן . המכתב נשלח אליו והוא ענה שהוא לא יבוא אלא אם כן ייכתב עבורו כתב בי דין בעניין כל מה שצוין לעיל . כל עדת היהודים הנזכרים ושאר עדת היהודים הופיעו [ בבית הדין ] והתחייבו על כל מה שצוין לעיל וביקשו לרשום זאת . [ הדבר ] נרשם בעקבות הדרישה והבקשה בתאריך 10 ב [ חודש ] רג'ב שנת 37 ו ° . 1 י 221 עוד על החזרת הרב אברהם יצחקי מחברון [ 74 / 220 ] בפני מולאנא וסיידנא [ ... ] חסן אפנדי [ ... ] כאשר היה הרב אברהאם בן איסאק היהודי גר בירושלים הנאצלה הוא היה מטפל בענייני היהודים בדרך של שליחת מכתבים לראשי היהודים אל המחוזות בהם גרים י היהודים הספרדים , אל [ מחוז ] רומלי , מצרים הנצורה וארצות אחרות וכתוצאה ממכתביו היה מביא להם תרומות . בזמן היותו בירושלים הנאצלה היו חייהם מאורגנים בצורה הנאותה ביותר , אולם היות שבעלי השררה המקומיים נ הונו אותו , עשקו אותו ועשו לו מעשי עוול הוא ברח לחברון * ושהה בה במשך שבע שנים . בהעדרו נשתבשו ענייני היהודים , מצב ^ הידרדר והתרבו חובותיהם בשל העושק של בעלי השררה המקומיים ולא הגיעו אליהם צדקות מארצות מוצא [ ם . [ בעקבות זאת הופיעו בפני מולאנא השופט של השריעה קהל רב מבין הנושים של עדת היהודים המתגוררים בירושלים הנאצלה . הם ציינו בפני מולאנא השופט הנזכר של השריעה , כי עדת היהודים הספרדים חייבת להם חובות אשר לא נפרעו מזה שנים משום שהצדקות של היהודים לא הגיעו ובשל חסרונו של מישהו שיכתוב אליהם ויצייתו לדבריו . הרב אברהאם נהג לכתוב אל ראשי היהודים והם צייתו לדבריו ו [ כך ] הגיעו אליהם הצדקות . אולם מאז שהוא פנה [ ועזב ] את ירושלים בשל ההונאה והעושק של בעלי השררה המקומיים הידרדר מצב היהודים ונשתבשו ענייניהם . הם ביקשו ממולאנא השופט של השריעה לכתוב מכתב לרב אברהאם הנזכר לעיר חברון שיבוא , יחשוב [ עליהם ] טובות ויעזור ליהודים אך ורק ככתיבת מכתבים לארצות [ יישובם ] של היהודים בעניין תרומותיהם המגיעות אליהם מארצות [ מוצא ] ם . הוא ישהה בירושלים הנאצלה ואף אחד מהנושים או מזולתם לא יתנכל לו בניגוד לשריעה הנכוחה , לא תישמע נגדו תביעה בשל 2 במקור : "אל רום , " שהועתקה בטעות פעמיים ומתייחסת לרומלי , שהם המחתות האירופיים של האימפריה , בראש ובראשונה איסתנבול וכן הבלקאן . ג במקור : -חכאם אל ערף 4 .- מילולית : "העיר של אדוננו ידיד האל " ) חיליל ( " על נביאנו ועליו תפילות המלך המפואר . 9 האחראי על בטחון הפנים בעיר . 25 10 במארס . 1725 וראה להלן , תעודה . 221 על התפוררות ההנהגה וע 1 יבתה את העיר בשליש הראשץ של המאה הי"ח ראה : ברנאי , יהודי ארץ ישראל , עמי . 171-170 תעודה 1 221 במקור : "ולאיה .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help