sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:249

הקדש היהודים הנזכרים . lhnt ] בהתאם לשטר חוב כתוב בכתב היהודים וחתום על ידי רבני nnirpn הנזכרים האחראים לשעבר על הקדש היהודים ] . הרב פנחאס המשיך לטעון [ , כי סכום זה כולו נותר לזכותו בחובת הקדש היהודים הנזכרים , וכי הוא דורש מהאחראים על ההקדש [ את כספו ] והם טוענים , כי שילמו זאת . [ הרב פנחאס ] דרש ממנו לשלם זאת מכספי הקדש היהודים המתגוררים בירושלים הנאצלה . [ יעקוב ] נשאל על אודות העניין והכחיש . הוא ביקש מפנחאס התובע הנזכר ראיה חוקית שתוכיח , כי הוא זכאי לשני הסכומים הנזכרים , בי הוא דרש זאת בעבר , וכי הודו שהוא זכאי לכך . אז הביא [ הרב פנחאס ] את פאר האנשים המכובדים החאג' עלי בן אל ג'יוסי היניצ'רי , * והוא העיד , כי פנחאס הנזכר דרש חודש לפני תאריכו [ של מסמך זה ] את חובו מיאקוב ויאקוב הנזכר אישר , כי פנחאס הנזכר [ זכאי ] מהקדש היהודים *[ ... ] ולא ציין את גובה הסכום . יעקוב לבלר הקדש היהודים הופיע והעיד , כי שטר החוב , הכתוב בכתב היהודים , נכתב עבורו על ידי האחראים לשעבר על הקדש היהודים ולא ידוע מהו הסכום הרשום בכתב בית הדין הנזכר לעיל . אז ציין יעקוב הפרנס הנתבע הנזכר , בי פנחאס התובע הנזכר אישר לו 2 ו יום לפני תאריכו [ של מסמך זה , [ כי מתוך שני הסכומים הנזכרים שבחובת הקדש היהודים לא נותרו לזכותו , אלא 6 [ מטבעות ] זהב זנג'רלי , וכי הוא קיבל זאת מכספי הקדש היהודים בזמן היותו הפרנס . פנחאס הנזכר לא אישר את דבריו באשר לאישור העניין וביקש מיאקוב הפרנס ראיה שתוכיח לזכותו את העניין . [ יאקוב ] הביא לעדות את איסחאק בן יאסף היהוד ני ] ואבראהאם בן הארון היהודני ] ולאחר שהתבקשו להעיד הם העידו , כי בתחילה , לפני 2 ו יום אישר והודה פנחאס היהותי ] התובע בנוכחותם ובנוכחות הרב שועא ויאקוב הפרנס , שני האחראים על עדת היהודים הספרדים , ובהוראתו אמר פנחאס הנזכר , כי הוא קיבל מכספי היהודים את כל אשר תבע , דהיינו , שני הסכומים הנזכרים מזמן היותו פרנס ואחראי על הקדש היהודים , וכי בחובת היהודים והקרש היהודים לא נותרו אלא 6 [ מטבעות ] זהב זנג'רלי . [ זוהי ] עדות בת תוקף וחוקית [ שנגבתה ] בפני פנחאס . בעדותם לא נתגלה פגם חוקי , ולבן התקבלה עדותם באורח חוקי . כאשר התאמתו באורח חוקי בפני מולאנא השופט של השריעה הדברים , אשר עסקה בהם הראיה החוקית , הוא פסק על פיה באורח חוקי . מולאנא השופט של השריעה אסר באורח חוקי על פנחאס היהודי לתבוע את שני הסכומים הנזכרים , אשר אחד מהם רשום בכתב בית הדין הנזכר לעיל והשני רשום בשטר החוב הכתוב בכתב היהודים , והודיע לו באורח חוקי , כי מאחר שהתאמת שהוא אישר את קבלת שני הסכומים הנזכרים לעיל ולא נותרו לזכותו אלא 6 [ מטבעות ] זהב זנג'רלי , הרי שבאורח חוקי אסור לו להתנגד בעניין זה ליעקוב הפרנס , לרב שועא האחראי על הקדש היהודים , להקדש היהודים או לשאר היהודים . מולאנא השופט של השריעה ציווה על יעקוב הנזכר לשלם את 6 [ מטבעות ] הזהב לפנחאס הנזכר . יעקוב הפרנס שילם את 6 [ מטבעות ] הזהב הנותרים לפנחאס לאחר אישורו והפסיקה בעניינו . פנחאס הנזכר קיבל באורח חוקי מיעקוב הפרנס את 6 [ מטבעות ] הזהב זנג'רלי בנוכחות הצדדים ועדות ראייה . בהתאם לכך זוכה חובם של הרב שועא , יעקוב פרנס עדת היהודים , הקדש היהודים ושאר עדת היהודים משני הסכומים הנזכרים כולם ומכל חלק מהם באורח חוקי ובדרך חוקית . [ אלה הם ] פסק , איסור וצו בני תוקף , ג חייל בחיל הרגלים העותימאני . 4 מלה לא ברורה .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help