sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:164

167 הכאת יהודייה הביאה להפלת עוברה נ 3 / 49 ו ; 6 סיכום ] הדיון שלהל ן נערך בפני הקאדי החנפי בנוכחות הצובאשי של ירושלים : האישה [ א ] סתיר בת עבד אללה הנגר היהודי הופיעה בבית הדץ ועמה הגברת מירה בת מנצור וע'אליה בת אסחאק היהודי . [ א ] סתיר סיפרה , כי היא היתה הרה , וב וו בחודש שלהל ן התנפלה עליה מירה בבית שכנה אל זלאבאני , רבה עמה והיבתה אותה בראשה , וכתוצאה מכך היא דיממה מאז . ואילו ע'אליה התנפלה עליה למחרת בבוקר , רבה עמה וזרקה עליה אבן , ולכן הפילה את עוברה הזכר יום קודם לבואה לבית הדין . היא הביאה את עוברה לבית הדין על גבי מגש קטן , ובהתאם לדבריה ביקשה כי תוענשנה . מירה הודתה כי היכתה אותה בידיה על ראשה , אולם עיאליה הכחישה כי זרקה עליה אבן , אך הודתה כי רבו [ ביניהן . [ הקאדי החליט להשהות את העניין עד להבאת ראיות . נרשם בשליש השני של חודש רביע אל אול שנת ' . 975 168 מלקות ליהודי שהיכה חברו עד זוב דם [ 223 / 51 ] במושב בית הדין של השריעה הנאצלה בירושלים הרמה , יפארה אללה יתעלה , בפני מולאנא מופת הסגנים ובחיר חכמי הדת בעלי הבינה הקאדי החנפי עלי , ירבו מעלתו ורוממותו ויתמלאו כל משאלותיו , ובנוכחות אחמד דירי אל ד'כרי שמונה מטעם מופת [ האנשים ] הדגולים אבראהים כתחידא , צובאשי העיר ירושלים הנאצלה , ירבה הודו , [ קרו הדברים הבאים [ .- סלמון בן יוסף היהודי מ [ בני ] החסות בעיר ירושלים הנאצלה תבע את עאזר בן אבראהים היהודי מ [ בני ] החסות בעיר ירושלים הנאצלה [ בטענה , [ כי ביום תאריכו [ של מסמך זה המצוין ] בתחתיתו בשוק הבשמים הוא התנפל עליו , היכה אותו בידו על פניו והגיר את דמו מפיו בדרך בלתי חוקית . [ כמו כן ] הוא הגיר את דמו והיכה בידו על אפו והגיר את רמו עד שכיסה [ ו הדם . סלמון ] ביקש את המגיע לו באופן חוקי . [ עאזר ] נשאל על אודות העניין , הוא הכחיש [ וביקש ] בי יוכיח את טענתו . התובע התבקש [ להביא ] ראיה חוקית התואמת את טענתו . אז הביא סלמון את אסמאעיל בן עינאם אל נאבלסי , אל זיני עבד אל נבי בן הקאדי אבו אל נצר אבן כאתב אל זית , הנקיב אחמד בן אל חאג' מחמד אל חנבלי , שיח' עבד אללה בן מחמד בן אל כרדי ושיח' אבראהים בן מחמד בן אל אצפר . לאחר שנתבקשו להעיד כחוק , הם העידו על פי טענתו של התובע הנזכר , כי ביום תאריכו [ של מסמך זה המצוין ] תעודה 1 67 24-15 1 בספטמבר . 1567 תעודה 168 ו כאן כנראה לא תואר , אלא שם פרטי . 2 במקור : "סוק אל עטארין . " ג מילולית ו בנו של לבלר שמן הזית , וייתכן שמתייחס לתפקיד של מי שרשם את כמויות שמן הוית שהובאו אל ירושלים , נמכרו בה , וקרוב ליי"יי בכל מדוחה- 'גל שמ 1 הזית ישימישיו בירושלים דאז , ראה כהן , כלכלה , עמי . 81-74 4 אולו "נקיב אל-אשראף , " אם כי רוב אלה — הנמנים על צאצאי הנביא — היו חנפים , ולכן גם האחראי עליהם נמנה עם אותה אסכולה . ואולי רמז בכך למציאות מספר ניכר של אשראף הנבלים בירושלים דאז .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help