sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:157

הנאה ואמרו לבניהם [ של היהודים ' [ "נעשיתם מוסלמים" — מן הראוי כי לא תשמעו תביעות מעין אלה . אל תאפשרו בשום פנים לאדם כלשהו לעשוק ולהתאנות בניגוד לשריעה הטהורה ולקאנון שנקבע . אל תאפשרו לשום אדם כלשהו לשבת בבתיהם ש [ ב ] הם משפחתם וילדיהם ואל תאפשרו לגבות אף פרוטה משלהם ללא תמורה ובחינם . מעתה ואיל ך אל תאפשרו להעסיקם בשירותם שלהם [ של האחרים ] ואל יילקחו לעבודות כפייה בימים הקדושים להם על פי פולחנם ובשאר הימים . אל תניחו לאף אחד לעושקם ולהתאנות להם בניגוד לשריעה ולקאנון . ואם יש אנשים בני בליעל אשר נוהגים לעשות מעשים מסוג זה במטרה לגזול כסף ולהפיק טובות הנאה מן העדה היהודית , אין להסתיר זאת ולא את שמם ותיאורם . עליכם לרשום ולהודיע [ זאת ] יחד עם [ פרטי ] העניינים שזייפו . אתם , הקאדים , ראו שיירשם נוסח הפרמאן הנאצל הזה בספרי בית הדין שלכם כדי שבעתיד יפעלו הקאדים הבאים [ למקומותיכם ] לפי תוכנו הנאצל . אל תתירו [ לפעול ] בניגוד לו . דעו זאת ולאחר pw , 7 השאירו את צווי הנאצל הזה בידיהם [ של היהודים . [ סימכו על הסימן הנאצל . נכתב בשליש האחרון של חודש גימאד'א אל אאח'תא ] שנת 963 בעיר ק ונסטנטינופול הנצורה . 155 גזילת רכוש על ידי איש צבא נ [ 286 /« 6 במושב בית הדין של השריעה ... בירושלים הנאצלה ... בפני מולאנא ... אליאס אפנדי ... בנוכחות ... חסין סגן מפקד [ מצודת '[ העיר ירושלים הנאצלה הופיעו האנשים הבאים : יאסף בן מרדח'אי , נאתאן בן יהודא , מאייר בן שמואל , הרב סמסום , סעאדה בן אצחק , אבראהים בן מרדוח / דאניל בן יהודא , אסאק בן סעדון , שועא בן עאזר , שמואל בן אל טראבלסיה , שחאדה בן אבראהאם , אדליא בן שמואל ונאנשים ] אחרים מבין היהודים המתגוררים בירושלים הנאצלה — גברים ונשים . הם התאוננו והתלוננו על אחמד הקשת איש שכם , על כי נהג לעמוד בשערו של הצובאשי הקודם , ותמיד נהג לפגוע בהם , להוציא דיבתם רעה , וכל מי מביניהם אשר לא ריצה אותו בכסף היה מלעיז עליו בפני השליט וקונס אותו באופן בלתי חוקי , בבל יום הוא בא אל פתח בית הכנסת שלהם וגוזל את כספם . הם ביקשו להביאו [ לבית הדין , [ והוא בא . האנשים הנזכרים תבעו אותו , חלקם תבעו אותו על כסף שלקח [ מהם ] בעושק ובשוחד , חלקם תבעו אותו על שלקח לו [ מהם ] אריגים וחלקם תבעו אותו על שהוציא דיבה [ עליהם . אחמד ] הכחיש את כל הדברים אשר טענו נגדו וביקש מהם הוכחה . [ היהודים ] ציינו , כי אין להם ראיה [ שמקורה ] במוסלמים וביקשו ממנו להישבע . אז נשבע [ אחמד ] לכל אחד 5 ו10- במאי . 1556 תורגם מתורכיה . 6 ראה : — 78 / 29 פרמאן דומה , אם כי קצר יותר ומועדו ק ודם : -14ג 2 באפריל 1553 ( מוסלמים תובעים יהודים בירושלים בטענות שווא כי קיללו את האסלאם , ומטרת התביעות היתה גזילת כסף מהיהודים . ( תעודה 55 ו 1 במקור . י "כתחידא . " 2 בנראה שיבוש השם שמשק . " נ כנראה שיבוש השם -גדליה 4 . " במקור : "אל קואס 5 . " במקור : "חאכם אל סיאסה , " מי שפוסק פסק דין חמור ( סיאסה . ( וראה : בהן , יהודים , עמ 65 ' ו , הערה 7 ג ; הד , תעודות , עמי ; 61-60 , 59 הנ ל , חוק פלילי , עמ ; 270-259 טיאן , היסטוריה , עמי 6 . 451-446 מילולית : "קונס אותו בהפסד . "

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help